Vores virksomheder skaber ikke kun resultater på bundlinjen, men gør også en forskel for de små og store samfund og fællesskaber, vi er en del af. Med en verden i forandring er det kun endnu vigtigere, at vi spiller aktivt med – for vores kunder stiller nye og større krav, og hvis bymidten sygner hen, så gør samfundet også.
Allerede i dag forventer forbrugerne, at de kan opleve dit produkt i en fysisk butik, og derefter gå hjem og bestille det – med levering næste dag. Og en købsoplevelse, hvor det fysiske og digitale møde med kunden – også kaldet omni-channel – bliver kun mere og mere almindeligt i fremtiden. Og det vil stille større krav til jer som handelsvirksomhed.
Handel har altid været en stor del af bylivet, og når butikkerne i bymidten lukker, så begynder de lokale at orientere sig mod de større byer. I første omgang for at handle, men senere for at bo og leve.
Gode lokale byliv og fællesskaber kan ikke skabes uden et stærkt handelsliv, og det bliver handelsvirksomhedernes opgave at tænke i nye baner, hvor vi både kan skabe resultater på bundlinjen – og for vores naboer i de små samfund og fællesskaber, vi også er en del af.