Hvordan får Hempel kommerciel værdi af investeringer i bæredygtighed?
Bæredygtighed er på dagsordenen i mange produktionsvirksomheder, men den sælger ikke sig selv. Derfor er det vigtigt at kunne italesætte og kvantificere, hvordan nye bæredygtige produkter og processer tiltag kan slå målbart igennem i kundernes bæredygtighedsregnskab, og om de konkrete bæredygtighedsudfordringer man løser.
Dette var et par af budskaberne på webinaret ”Commercializing Sustainable Production”, som DI Produktion netop har afholdt i samarbejde med Hempel A/S og rådgivningsvirksomheden Commerzial.
På webinaret giver Head of Sustainability i Hempel, Pau Huguet, og partner i Commerzial, Michael Jarnum, deres perspektiver på, hvordan man sikrer, at investeringer i bæredygtighed kan omsættes til kommerciel værdi i virksomheden. Dette stiller krav til både produktudviklingen, samt valget af kunder, salgskanaler og -medarbejdere.
Missede du webinaret, er der mulighed for at gense det i videoen.