Arrangement

Nye tendenser inden for markedsanalyse og forbrugerindsigt

Konference for markedsanalysebureauer og kunder

Program:

Kl. 12.30 - 13.30: 
Inden selve konferencen er der en workshop for særligt analyseinteresserede:

”Nørde-timen” - workshop for særligt analyseinteresserede

Hør oplæg og deltag i diskussionen om fx:

  • Hvilken effekt har brugen af forskellige skalaer for resultatet?
  • Hvordan kan vi øge svarprocenten for udvalgte vanskelige målgrupper?

Indledende oplæg v/ Johan Martinsson, Phd, Associate Professor, University of Gothenburg & Troels Fage Hedegaard, postdoc, Aalborg Universitet

Kl. 13.30 - 14.00:
Networking, kaffe - og registrering til konference

Kl. 14.00-14.05: 
Velkommen
v/ Henriette Søltoft, branchedirektør, DI Rådgiverne
v/ Jesper Platz, adm. direktør, DMA Research A/S, Danish ESOMAR representative

Kl. 14.05-14.35: 
New data sources in surveys and statistics – lessons from BigSurv18
v/ Lilli Japec, PhD, Senior Scientific Advisor, Statistics Sweden

Kl. 14.35-15.05: 
How to improve internal communications for the insights team. A project together with Coca Cola
v/ Lucy Davison, Founder, Keen as Mustard Marketing

Kl. 15.05-15.30: 
Paneldebat: Hvordan får markedsanalyser topledelsens opmærksomhed?

Markedsanalyser er igennem det seneste årti kommet længere væk fra topledelsen og de strategiske beslutninger.

I paneldebatten drøftes det, hvorfor udviklingen er sket og hvad der skal til, for at analyserne igen kommer højere på dagsordenen hos topledelsen.

Hvad kan virksomhedernes analyseafdeling gøre for at komme tættere på topledelsen?

Hvad kan analyseinstitutter gøre for at øge værdien af og opmærksomheden om markedsanalyser?

v/ Birgitte Mabeck, Vice President Global Marketing, Nilfisk Group
v/ Birgit Winkel, Head of Marketing, Magasin du Nord
v/ Carsten Nørland, Vice President and General Manager, Royal Unibrew Nordic A/S
v/ Jane Reeve, Global Customer & Insights Manager, Business Development and Global Marketing, A.P. Møller – Mærsk

Kl. 15.30-16.00: 
Networking og kaffe

Kl. 16.00-16.30:
The impact that social media is having on young people in society from a research perspective
v/ Jessica Owens, Research Consultant, New River Insight, UK 

Kl. 16.30-17.00: 
Fusion of semiotics, social media analysis and creative story-telling

v/  Sven Arn, Managing Director, Happy Thinking People

Kl. 17.00-18.00: 
Networking og drinks