Arrangement

Undgå greenwashing

Kom med til hybridmøde om greenwashing og få den nyeste viden om hvordan virksomheder kan kommunikere og markedsføre sin ESG-indsats.

Foto: AI with Canva

Få svar på

Hvad må I påstå i jeres markedsføring? Hvordan dokumenterer I, at jeres arbejde med bæredygtighed overholder loven? Og hvor præcist skal I formulere jer i markedsføringen? 

Få svarene på hybridmødet: Undgå Greenwashing.
Du får indblik i lovgivningen, de hidtidige sager samt ideer til, hvad du skal tænke over i markedsføringen. Hvilke billeder og farver skal du være opmærksom på, hvordan skal du beskrive dit produkt eller ydelse, og hvordan dokumenterer du dine påstande?

Målgruppe

Mødet er til dig, som er ansat i en rådgivervirksomhed - som kunderådgiver eller ansat, der skal assistere med at kommunikere om ESG.

Tilmeld dig første del af mødet her

Første time fra kl. 10-11 afholdes i samarbejde med DI Handel. Tilmeld dig her: Tilmelding til Informationsmøde med DI Handel og Forbrugerombudsmanden (danskindustri.dk)

Der er begrænsede pladser til fysisk deltagelse og tilmelding foregår efter først-til-mølle.

Referenceliste

Oplægsholdere

  • Eksempler i praksis om miljømarkedsføring

    Tilmeld dig her.

    Christina Toftegaard Nielsen, Forbrugerombudsmanden

    Forbrugerombudsmanden vil gennemgå reglerne for markedsføring med miljøudsagn og generelt om, hvad man som virksomhed skal være opmærksomme på, hvis I anvender miljøudsagn i jeres markedsføring. I vil også få indblik i konkrete eksempler fra praksis.

  • Bæredygtig formidling

    Mikkel Lotzfeldt, Head of Sustainability & Senior Client Director, Geelmuyden Kiese

    Få svar på spørgsmål som: Hvordan kan virksomheder kommunikere sin ESG-indsats og hvad er potentialet for, at virksomheder kommunikerer om deres arbejde med bæredygtighed?

  • Indblik i lovgivning og sanktioner

    Mathias Bartholdy, Advokat, Patrade

    Få svar på spørgsmål som: Hvor går grænserne - hvad er lovligt og ulovligt? Hvor går de etiske grænser? Og hvordan dokumenterer virksomheden, hvor langt de er med bæredygtighed?