5 gode råd til at komme i gang med verdensmålene
Den 19. november 2019 afholdt DI Rådgiverne et seminar med fokus på, at komme i gang med verdensmålene - både i egen organisation, og i kundeleverancer. Her får du 5 gode råd til at komme i gang med at arbejde med verdensmålene.
Oplægsholderne på seminaret giver gode råd til, at komme i gang med verdensmålene.
DI RådgiverneTirsdag den 19. november 2019 var over 50 rådgivere på tværs af fagligheder samlet for at blive klogere på, hvordan man kommer i gang med at arbejde med verdensmålene. Her delte fire oplægsholdere deres erfaringer med at komme i gang med at arbejde med SDG'erne.
I videoen kan du høre gode råd fra adm. direktør, Mette Skjold fra SLA A/S, partner Birgitte Kofod Olsen fra Carve Consulting P/S, Advokatfuldmægtig Lone Wandahl Mouyal fra DLA Piper og ejer og bestyrelsesformand Frank Jensen fra Søren Jensen Rådgivende Ingeniør-firma A/S.
I forlængelse af arrangementet har vi samlet fem gode råd til at komme i gang med arbejdet. Dem kan du finde her:

1. Gå bare i gang, også selvom I endnu ikke har en fuldstændig kortlægning
· Learn-as-you-go - det fulde overblik kommer med tiden
· Læs verdensmålene og de detaljerede undermål – og vælg for eksempel ét eller to undermål til at starte med
· Check om I kan bruge de eksisterende værktøjer, som organisationer eller andre virksomheder har offentliggjort
2. Engagér medarbejderne
· Hold workshops for alle medarbejdere, hør dem for eksempel om, hvad de ville ønske, at virksomheden gjorde
· Giv de ansatte noget konkret at handle på, for eksempel tre konkrete initiativer
· Små initiativer har også ret
3. Direktøren skal være klart engageret
· Gå selv forrest
· Klarlæg hvad dit og virksomhedens værdisæt er – og kommunikér dette tydeligt
4. Kortlæg kunderne
· Hvad er kundernes behov og ønsker til jer?
· Stiller kunderne krav til, at I selv skal være langt på verdensmålene?
· Har I udarbejdet en business case om, hvordan I kan hjælpe jeres kunder?
5. Det hele starter med en vision
· Udarbejd en ambitiøs vision, som kan engagere medarbejdere og kunder
· Hav en vedkommende fortælling - vær bevidst om, hvordan I fortæller, hvad I vil