Christian Milner Nymand fra Implement og Leif Sørensen fra Actee giver gode råd til virtuelle salgsmøder.

Fotos: Implement og Actee
09.12.20 DI Rådgiverne Nyheder

Er du klar til næste generation af virtuelt salg?

Kan du godt pakke din gamle salgsadfærd væk? Er dine sælgere rustet til the new ways of selling? Og hvad har de virksomheder til fælles, der lykkes med at sælge virtuelt? Få svar fra to eksperter.

Mange virksomheder blev i foråret kastet ud i virtuelle salgsmøder. Men er det en tendens, der fortsætter? Og hvordan ser fremtidens salg ud?

”De virksomheder, der er bedst til virtuelt salg, holder møderne korte og to the point. De får adgang til flere beslutningstagere, skaber bedre kundeoplevelser også for helt nye kunder, og de tilpasser deres mødeform og materiale til det virtuelle format”, fortalte Christian Milner Nymand, Senior Partner i Implement, da han var oplægsholder på vores webinar Sælg og luk aftaler på teams om virtuelt B2B-salg den 8. december 2020.

Læs også: Bliv en god online facilitator

Fremtidens salg

Ifølge Christian Milner Nymand er tiden med flest fysiske salgsmøder ved at være forbi.

”Vi kommer aldrig tilbage til udelukkende at køre fysiske face-to-face salgsmøder. I fremtiden vil en meget stor del af salgs- og kundemøder foregå virtuelt, og de bedste virksomheder vil kombinere face-to-face og virtuelt på en måde, så kundeoplevelsen bliver endnu bedre. Vores tal viser, at 75% af kunderne foretrækker at mødes virtuelt. Det kan vi ikke ignorere, og det understreger, at vi ikke kommer tilbage til en ren face-to-face logik igen”.

Læs også: Sådan leder du medarbejderne på afstand

Fem gode råd til virtuelle salgsmøder

Skyd salgsåret 2021 i gang med disse fem simple tips fra den anden oplægsholder Leif Sørensen, CEO og Founder af den danske online læringsspil platform Actee:

1. Etabler et low-key setup: Hav et relativt enkelt setup med lys, kamera, headset og baggrund klar til møder.

2. Lav detaljerede salgsscripts: Hold scripts på maks en time til sælgerne, så de har helt styr på, hvad er det væsentlige ved jeres produkt. Segmenter gerne scripts til kundemøder efter land, branche og andet relevant.

3. Giv struktureret feedback: Invester tid i feedback. Kan kunderne f.eks. integrere med jeres produkt på mødet? Hvis I kan, så fjern alt fysisk ved produktet, så det kun er online.

4. Fokuser på data: Hav en god struktur på alt data, så det er let for sælgerne at have styr på sine data og salgscases. Det kan være med til forbedre leadtime.

5. Glem jeres gamle salgsadfærd: Drop tanken om de fysiske møder og gør jer i stedet til eksperter i virtuelt salg

Læs også: Tre tips til fremtidens arbejdsplads

Sælg og luk aftaler på Teams

Se eller gense webinaret her:

HOLD DIG OPDATERET

Modtag  DI Rådgivernes nyhedsbrev og få information om rådgivningsbranchen, seneste nyt fra den politiske scene, faglig inspiration og invitationer til relevante arrangementer.

Tilmeld dig nyhedsbrevet her

Relateret indhold