Undersøgelse af hybridarbejde i rådgiverbranchen
Hvor langt er rådgivervirksomheder kommet med den hybride omstilling? DI Rådgiverne har taget temperaturen på medlemmernes hybridarbejde, og resultaterne viser, at rådgivere i høj grad udvikler nye rammer for samarbejde og mødeformer.
I starten af september 2021 foretog DI Rådgiverne en uformel temperaturmåling på hybridarbejde og nye arbejdsformer i medlemskredsen. Vi modtog 25 svar.
Læs også: Hvad kræver hybridarbejde af dig som leder?
Hybride arbejdsformer vinder frem
Resultaterne viser, at den hybride forandringsproces blandt rådgivervirksomheder er i fuld gang, og at fokus særligt er på at udvikle nye arbejdsprocesser og organisationsformer.
Læs også: Guide til fremtidens hybridarbejde

Kilde: DI Rådgiverne
Fire konklusioner fra undersøgelse af hybridt arbejde
- 6 ud af 10 rådgivere har udviklet arbejdsformer og organisationsformer.
- Mange arbejdspladser har givet mulighed for at arbejde hjemmefra, og rådgivere holder langt flere møder online.
- 1 ud af 4 har introduceret nye rammer og regler, f.eks. ny personalepolitik om hjemmearbejde og afholdelse af møder.
- 1 ud af 10 har justeret ledelsesformen med vægt på selvledelse og mere agile processer.
HOLD DIG OPDATERET
Modtag DI Rådgivernes nyhedsbrev og få information om rådgivningsbranchen, seneste nyt fra den politiske scene, faglig inspiration og invitationer til relevante arrangementer.