Employer branding i rådgiverbrancherne: Hvad virker – og hvordan gør de bedste?
Ny undersøgelse fra DI Rådgiverne og Publico kortlægger employer branding-indsatser i rådgivervirksomheder og identificerer fem fællestræk blandt de mest succesfulde.
Først skal de kende jer – så skal de vælge jer
Mange rådgivervirksomheder er udfordret af, at for få kandidater kender dem som arbejdsplads – og at endnu færre ved, hvad virksomheden faktisk arbejder med. Det gælder især for mindre virksomheder, der ofte oplever, at deres faglighed og brand ikke er tydelig for de talenter, de gerne vil tiltrække. Men employer branding handler ikke kun om at blive set. Det handler i høj grad også om at skille sig ud. Mange virksomheder nævner, at den stærke konkurrence fra andre attraktive arbejdspladser gør det svært at trænge igennem støjen. Selv når de når deres målgruppe, risikerer budskabet at drukne i konkurrenternes større budgetter og mere skarpt definerede positioneringer.
Bliv klogere på best practice for rådgivervirksomhederne i analysen fra DI Rådgiverne og Publico.
Headhunterens take-aways fra analyselanceringen
Analysen blev præsenteret ved et arrangement hos Implement Consulting Group den 1. april 2025 og hos Kromann Reumert i Århus den 9. april.
Blandt deltagerne var Pia Torreck, Managing Partner i Ingvardsen Partners. Pia Torreck fandt inspiration i analysen og delte efterfølgende sine refleksioner på LinkedIn. Her fremhævede hun fem pointer, som kendetegner de employer brands, der konsekvent tiltrækker og fastholder de skarpeste profiler:
1. De kender deres målgruppe bedre end nogen andre
2. De har en skarp og modig EVP (Employer Value Proposition)
3. De tør eksperimentere med form og format
4. De tænker i medejerskab og ambassadører
5. De tænker branding før, under og efter rekruttering