Medlemsfordele

DI Service giver dig indflydelse, sparring og kontante fordele.

DI Service ønsker at skabe de bedste rammer for at drive servicevirksomhed i Danmark. Vi formidler løbende politiske budskaber på vegne af vore medlemmer. Det gør vi via dialog med politikere, centraladministrationen og ved at bidrage til den offentlige debat i medierne. Som medlem får du dermed et talerør for servicebranchens interesser.

Som medlem af DI Service får du mulighed for at få individuel sparring. DI råder over mere end 50 juridiske eksperter, der hver dag sidder klar til at besvare dine spørgsmål om overenskomster, fyringer, arbejdsmiljø etc. Samtidig får du adgang til en række seminarer, konferencer og workshops, der kan bidrage til at udvikle din forretning.

Læs mere om, hvordan du og din virksomhed kan påvirke servicebranchens rammevilkår, få sparring og adgang til en række rabatter nedenfor.

FORDELE
Få indflydelse

Som medlem af DI får du et talerør over for politikere og en partner, der varetager dine interesser i arbejdsgiverfælleskabet. På vegne af medlemmerne involverer DI Service sig i en lang række erhvervspolitiske sager.

DI Service har blandt andet bidraget til produktivitetskommissionen, hjemmehjælpskommissionen og implementering af EU’s udbudsdirektiver. Derudover har vi bidraget til revision af vagtloven og revision af loven om frit valg af leverandør af hjemmehjælp. DI Service giver dig de bedst mulige rammebetingelser for at drive virksomhed i og ud fra Danmark.

Få mere ud af dit medlemsskab
Hvis du ønsker at få mere branchespecifik indflydelse, kan du melde dig ind i en af DI Services foreninger eller sektioner. Find alle foreninger og sektioner her.

Vejledning om udbud

Medlemmer af DI tilbydes to timers gratis rådgivning i de udfordringer, der opstår i udbudsprocessen. DI har indgået en samarbejdsaftale med advokatfirmaerne Bech-Bruun, Bird & Bird, LETT og Lundgreen om to timers gratis udbudsrådgivning til DI's medlemmer. Advokatfirmaerne er klar til at bistå med rådgivning efter aftale, såfremt din virksomhed står og mangler konstruktive input vedrørende konkrete udbud og de forhold, der gør sig gældende.

Vi gør vores medlemmer opmærksomme på, at advokatfirmaet kun yder gratis rådgivning i de to første timer. Herefter skal medlemsvirksomheden i samarbejde med advokatfirmaet aftale den fremadrettede særskilte procedure og timeafregning, som er DI uvedkommende. Såfremt det er tilfældet, at det enkelte advokatfirma skulle have interessekonflikt i at rådgive i den enkelte sag, henvises til et andet advokatfirma.

Ekstern vejledning om udbud
Virksomheder kan få hjælp til at søge udbud, vilkår for tilbud, evaluering og opfølgning gennem flere forskellige vejledninger. Hos www.udbudsportalen.dk kan du få vejledning om virksomhedsoverdragelse og medarbejderforhold. Ydermere tilbyder Udbudsportalen vejledning i, hvordan man undgår klagesager i udbudsprocesser.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen tilbyder vejledning om kontraktændringer. Samtidig giver styrelsen sit bud på en tjekliste, man kan tage i brug, når man vil afgive tilbud i en udbudsproces.

Få hjælp til personalejura

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til personalejura på tlf. 3377 3377 eller pr. mail jura@di.dk. Hver dag sidder DI’s eksperter klar til at rådgive dig om ansættelser, opsigelser, udstationeringer, løn, arbejdsmiljø etc. i tidsrummet 8-17.  

DI giver svar på alle typer spørgsmål
Vores personalejuridiske afdeling råder over mere end 50 advokater og konsulenter med ekspertise indenfor alle grene af personalejura. Alt rådgivning tager udgangspunkt i jeres konkrete situation.

Vi rådgiver blandt andet om:
· Ansættelse, ansættelseskontrakter mv.
· Afskedigelser
· Barselsregler
· Arbejdstid
· Indgåelse af lokale aftaler
· Funktionærers ansættelsesvilkår
· Arbejdsmiljø
· Konkurrence- og kundeklausuler
· Sygefravær
· Personalepolitikker
På DI’s hjemmeside kan du hurtigt få svar på hyppigt stillede spørgsmål. Her kan du blandt andet finde information om ansættelseskontrakter og opsigelse. Læs mere om personalejura her

Få indblik i servicebranchens økonomiske udvikling

Hvert år udgiver DI Service en årsrapport, der redegør for udviklingen i servicebranchen. Rapporten fokuserer bl.a. på omsætning, produktivitet og beskæftigelse, samt sundhedstilstand m.m. Rapporten er baseret på tal fra Danmarks Statistik, Experian samt DI Services egne spørgeskemaundersøgelser. Derudover udgiver vi med jævne mellemrum analyser, der behandler aktuelle muligheder og udfordringer for branchen. Rapporter er med til at underbygge vores politiske budskaber i medierne og hos politikere.

Du kan finde alle analyserne her.

Vær med til at sikre servicebranchens interesser

Som medlem af DI Service kan du deltage i DI Service Valgforum. Her vælger vi, hvem der skal repræsentere servicevirksomhedernes interesser i DI's hovedbestyrelse. Ved at lægge dine stemmer i DI Service Valgforum kan du sikre, at DI’s ledende organer varetager servicebranchens interesser.

Når en virksomhed melder sig ind i DI, vælger den, hvordan virksomheden vil lade sig repræsentere i forhold til DI’s valgte ledelse. Da det ikke er alle medlemmer, som har lagt deres stemmer i DI Service, er det selvsagt heller ikke alle medlemmer, der kan stemme på DI Service valgforum.

Der er valg i DI Service valgforum én gang årligt. Det sker i forlængelse af DI Services ordinære generalforsamling. DI Services bestyrelse har udarbejdet nogle retningslinjer for valg af delegerede til valgforummet med det formål at sikre en så gennemskuelig og åben valgproces som muligt.  

Bliv en del af DI Service valgforum

Er du i tvivl om, hvorvidt din virksomhed er en del af DI Service valgforum, kontakt da sekretariatet på tlf. +45 3377 4780 eller e-mail mhau@di.dk. Ønsker du, at din virksomhed skal være en del af DI Service valgforum, skal du bede virksomhedens adm. direktør kontakte DI.

Få rabat på udbudsovervågning

DI Service har indgået en rabataftale med UdbudsVagten, der gør det lettere for dig at få andel i de offentlige kontrakter. Som medlem af DI Service får du op til 25 pct. rabat på UdbudsVagtens standardydelser. Læs mere om UdbudsVagten her.

UdbudsVagten giver dig adgang til alle udbud samt dyb baggrundsinformation om konkrete udbud og kontrakttildelingen. Desuden kan du få adgang til de kontraktmuligheder, der i dag går under “udbudsradaren”, men som beløbsmæssigt udgør ca. 70 pct. af markedet.

Yderligere info
Hvis du vil vide mere om UdbudsVagtens ydelser, og hvordan du kan øge din omsætning til offentlige kunder, kan du kontakte:

Christina Bagger
Partner, COM

Direct:  8882 1342
E-mail: cb@udbudsvagten.dk

Deltag i konferencer, seminarer og workshops

DI Service gennemfører løbende konferencer, seminarer og workshops. Arrangementerne har til formål at give medlemmerne inspiration, viden og værktøjer til at udvikle deres virksomhed, deres medarbejdere og deres forretninger. Det sker bl.a. på DI Service Årsdag, på kurser og gennem DI's netværksarrangementer. Du kan bl.a. deltage i HR-netværket om udenlandske medarbejdere, Miljøchefforum og de regionale ledernetværk. Find alle DI's netværk, kurser og arrangementer her.

Hvad kan vi gøre for dig?

Hvis du har forslag til nye aktiviteter i DI Service eller generelle spørgsmål, så tøv ikke med at kontakte mig.

Jakob Scharff, Branchedirektør DI Service

Tlf: 3377 3996

Direkte: 2112 9423

Email: jasc@di.dk

  1. En stærk platform over for politikere og myndigheder

  2. Målrettet vejledning og sparring

  3. Kontante fordele

  4. Løbende informationer om servicebranchen

  5. Invitation til seminarer, konferencer og workshops

  6. Adgang til virksomhedsnetværk og udvalg