Polygon arbejder med klimavenlig skadeshåndtering
Polygon Group er en global leder inden for skadeservice og genopretning med en stærk tilstedeværelse i mere end 16 lande. Med over 60 års erfaring har Polygon opnået anerkendelse som en førende aktør på området, der leverer ekspertise og innovative løsninger til virksomheder og private kunder over hele verden.
Polygons grønne rejse
Polygon har specialiseret sig i at hjælpe virksomheder og privatpersoner med at håndtere og genopbygge efter skader forårsaget af brand, vand, klimaet og andre uforudsete begivenheder. Med deres omfattende erfaring og ekspertise er Polygon dedikeret til at sikre en hurtig og effektiv genopretning.
ESG og grøn omstilling spiller en vigtig rolle i Polygons forretningsmodel, ligesom hos mange andre virksomheder. Dette indebærer initiativer som energieffektivitet, reduktion af CO2-udledning, effektiv affaldshåndtering samt brug af miljøvenlige materialer og teknologier i deres arbejde.
Polygon har aktivt deltaget i rådgivningsforløbet "Klimaklar Servicevirksomhed", hvor de har tilegnet sig viden om klimakompasset, udregningen af et klimaregnskab, og hvordan man kommunikerer om tiltag uden at falde i greenwashing-fælden.
Grøn omstilling fylder mere og mere i branchen. I lang tid har der været fokus på pris som det primære omdrejningspunkt for kundernes krav, men det er tydeligt, at grøn omstilling bliver stadig vigtigere i alle brancher, også hos os. Vi ønsker at være på forkant, så vi kan præsentere vores CO2-aftryk og vise, hvad vi faktisk har gjort Rebekka Marcus Andersson, ESG & Marketing Konsulent
Efter Polygons deltagelse i rådgivningsforløbet har Rebekka deltaget i DI Services og Viegaand Maagøes podcast, hvor hun fortæller om deres arbejde med den grønne omstilling, deres erfaringer med Klimaklar Servicevirksomhed, og hvad de har opnået. I podcasten besøger de også en ejendom på Frederiksberg for at give konkrete eksempler på, hvordan Polygon kan reducere deres CO2-udledning.