10.03.22 Turisme, Kultur & Oplevelser Nyheder

Owayy

Iværksættervirksomheden Owayy har skabt et online univers, hvorfra de tilbyder unikke overnatningsmuligheder i håndplukkede ‘Getowayys'. Med samarbejdspartnere i blandt andet Danmark, Norge og Sverige giver Owayy danske- såvel som udenlandske gæster mulighed for at rejse bæredygtigt og opleve unikke naturomgivelser i hele Europa. Læs mere om Owayy, hvad der optager dem, og hvilke udfordringer de pt. står over for.

Magnus Schou, CEO og Anton North, COO hos Owayy

Hvem er Owayy?

I hjertet af København ligger iværksættervirksomheden Owayy hvis vision er, at skabe uforglemmelige naturoplevelser for både danske- og udenlandske gæster i hele Europa. Med et univers af håndplukkede ‘Getowayys’ skaber Owayy rammerne for, at deres gæster kan skabe et frirum fra hverdagen i unikke naturomgivelser. 

Vi vil sætte fokus på bæredygtige rejsevaner og skabe værdi for lokalsamfundene, vores planet, vores gæster og vores værter. I fællesskab med vores værter byder vi dig velkommen til skjulte perler, der giver dig uforglemmelige minder og mulighed for at slappe af uden at gå på kompromis med klimaet. Adm. direktør i Owayy, Magnus Schou.

Hvad optager Jer netop nu?

Det der optager os mest netop nu er forberedelserne til den kommende højsæson, hvor vi, udover at kunne byde nye værter velkommen i vores univers, har valgt at åbne op for endnu flere overnatningsmuligheder i 2022. Det gælder både i form af unikke huse og shelters. Vi vil nemlig ikke kun have fokus på unikke overnatningsoplevelser langt ude i naturen. Vi vil ligeledes kunne tilbyde overnatningsoplevelser, som er mere tilgængelige for vores gæster, herunder ”Getowayys” med afslapning, afstresning, natur, romantik og velvære som omdrejningspunkt. 

Vores vision er, at blive det førende univers for unikke overnatningsoplevelser i Europa. Derfor arbejder vi på at nå ud til endnu flere – både danske- og internationale gæster og forskelligartede værter på tværs af Europa. På kort sigt, er ambitionen således at sikre flere værter i eksisterende- og nye europæiske lande. Vi er allerede i  Norge, hvor vi har lanceret Owayy.no og i Sverige med Owayy.se.

Hvad ser I som jeres største mulighed i de kommende år?

Vi anser faktisk vores største mulighed for også at være vores største udfordring, hvilken er valget om, at åbne op for flere overnatningsmuligheder – det gælder både i forhold til at sikre flere overnatningssteder på tværs af Europa, men også flere og andre former for overnatningsmuligheder.  

I september 2021 skiftede vi navn fra GoGlamping til Owayy og med dette navneskift fulgte ligeledes en ændring i vores koncept. GoGlamping var primært en glamping-platform, hvor vi udelukkende tilbød glampingoplevelser i Danmark. Her oplevede vi hurtigt begrænsninger i forhold til at skalere vores forretningsmodel til det internationale marked og derfor var det essentielt, at vi fik ændret både navn og logo i overensstemmelse med vores visioner for virksomheden. 

Hvad ser I som jeres største udfordring i de kommende år?

Men med vores nye brand, Owayy, ønsker vi at øge vores fokus på velvære, natur, afslappende miljøer og bæredygtige rejsevaner - og dermed bringe værdi til både lokalsamfund, vores planet, vores gæster og vores værter. Derfor er én af de store udfordringer for os, at mange af vores overnatningssteder er sæsonbetonede, hvilket betyder, at de kun er tilgængelige for gæster at booke i en bestemt periode af året.

Hvordan kan DI Turisme og oplevelser bidrage til jeres forretning?

Vores mission er, at gøre oplevelser mere tilgængelige og på den måde støtte op om lokalmiljøerne. Her håber vi på, at DI Turisme og oplevelsers netværk og erfaringer kan hjælpe os med at formidle vores mission. Dertil har vi allerede haft fornøjelsen af, at deltage i flere af Dansk Industris mange arrangementer, og har derigennem etableret os et stærkt netværk - det vil vi fortsat deltage i.

Læs mere om Owayy her.

Cecilie Poulsen
Skrevet af:

Cecilie Poulsen

Relateret indhold