08.12.22 Turisme, Kultur & Oplevelser Nyheder

BLAST: Et levende bevis på esportens rivende udvikling

Royal Arena var fyldt godt op, da esportfans og begejstrede tilhængere mødte op til BLAST - en af verdens største Counter-Strike-turneringer.

For nylig slog Royal Arena dørene op for mere end 17.000 esportfans og entusiastiske tilhængere, der var mødt op til BLAST for at se de førende Counter-Strike hold konkurrere i en af verdens største esportturneringer.

Det storslåede arrangement er et levende bevis på esportens hastige udvikling og vækst samt Danmarks markante førerposition indenfor esporten.

Dansk verdensomspændende virksomhed

Gennem esporten samler BLAST spillere, fans og entusiaster fra hele verden, hvilket har ført til, at de i dag er en af verdens førende esportturneringer. BLAST arrangerer turneringer over hele verden, hvor esportfans kan se nogle af verdens bedste hold konkurrere live, og det hele planlægges og udvikles her i Danmark, hvor BLAST er grundlagt og etableret.

BLAST er et ekstremt professionelt underholdningsevent, hvor vi i forbindelse med finalerne gør det muligt for fans at se nogle af verdens bedste hold dyste live. BLAST kan i princippet kategoriseres som esportens Champions League Frederikke Emily Wacker, Head of relations hos BLAST

En milliardindustri i udvikling

Royal Arena lagde for femte gang hus til BLAST, og igen dystede holdene foran et fuldt hus, da alle tilgængelige billetter var solgt både lørdag og søndag. Samtidig fulgte flere millioner streamere med hjemmefra, da BLAST i samme weekend lancerede deres nye tjeneste; BLAST TV, hvor BLAST søger at bringe arenaoplevelsen hjem i stuerne over hele verden.

BLAST er anerkendt som en af de førende Counter Strike turneringer på baggrund af vores produkt, vores sceneshow og den arenaoplevelse, vi tilbyder. Det er dansk det hele, og derigennem er vi med til at styrke Danmarks position som førende indenfor esporten Frederikke Emily Wacker, Head of relations hos BLAST

Esport er en global milliardindustri, der vækster måned for måned, og Danmark har en enestående topposition skabt af innovative ildsjæle og entreprenante iværksættere som bl.a. BLAST og Astralis.

På globalt plan favner esporten omkring 500 millioner seere og fans, og gaming bliver mere og mere udbredt. Esporten benyttes tillige i diverse uddannelser, som rekrutteringsværktøj, til kompetenceudvikling og meget mere. Digital konkurrenceunderholdning er allerede i dag er en stor del af hverdagen for mange unge og voksne verden over og vil derigennem præge vores fælles fremtid.

Astrid Kjelgaard
Skrevet af:

Astrid Kjelgaard

Relateret indhold