Netværk om bæredygtighed for attraktioner og oplevelser i Royal Arena

DI Turisme og oplevelser
15.09.22 Turisme, Kultur & Oplevelser Nyheder

Bæredygtig forretningsudvikling i fokus

DI’s netværk om bæredygtighed for attraktioner og oplevelser havde denne gang fokus på hvordan virksomhederne kan udvikle deres forretning bæredygtigt og gav hinanden værdifuld sparring.

Netværk om bæredygtighed for attraktioner og oplevelser mødtes i Royal Arena til en faglig sparring om hvordan man udvikler sin forretning på en bæredygtig måde. Fælles for virksomhederne i netværket er, at de efter to år med nedlukninger nu har meget fokus på den gode gæsteoplevelse og driften.

Udfordringer for virksomhederne

På tværs af virksomhederne er mange udfordringer de samme. Nye regler for affaldssortering giver udfordringer fordi de i flere tilfælde er svære at forene med eksisterende krav fra andre myndigheder. Derudover drøftede netværket konkrete udfordringer med adfærdsdesign, som skal guide både danske og udenlandske gæster til affaldssortering eller anvendelse af eksempelvis genbrugskopper. Samtidig gør de stigende energipriser at virksomhederne har fået endnu større fokus på måder at spare på energien i den daglige drift, kombineret med at flere foretager investeringer i vedvarende energikilder.

Værktøj til bæredygtig forretningsudvikling

Deltagerne i netværket blev introduceret til DI’s Value Scan værktøj og fik mulighed for at afprøve det i praksis. Værktøjet tager udgangspunkt i FNs verdensmål og giver virksomheden et billede af hvilke muligheder og potentialer der ligger for at udvikle deres forretning.

 

Deltagerne i netværket fik til mødet mulighed for at komme rundt i Royal Arena og kom både med backstage og ind i kontrolrummet. Det var på alle måder et meget inspirerende møde. Tak til Royal Arena for at lægge hus til.

Katrine Brems Olsen
Skrevet af:

Katrine Brems Olsen

Katrine Brems Olsen

Katrine Brems Olsen

Chefkonsulent

  • Direkte +45 3377 3719
  • Mobil +45 5213 2404
  • E-mail kabo@di.dk

Relateret indhold