Astralis
10.02.23 Turisme, Kultur & Oplevelser Nyheder

Astralis’ verdensomspændende vækstrejse sætter Danmark på esports-verdenskortet

Med godt tre milliarder gamere og 500 millioner seere og fans på verdensplan er esport  en markant og hurtigt-voksende del af underholdningsindustrien. I Danmark er Astralis en af de førende aktører, og det sætter aftryk på turismen og oplevelsesindustrien.

E-sporten er på en imponerende verdensomspændende vækstrejse, og i Danmark er vi så heldige, at vi kan kalde os en af de ledende nationer.

Astralis, som blev grundlagt i 2016, har for alvor sat Danmark på verdenskortet når det gælder esport og professionel gaming. Derudover kan Astralis med professionelle hold indenfor blandt andet FIFA, Fortnite - og måske mest fremstående - Counter Strike: Globale Offensive, kalde sig en af verdens førende organisationer indenfor e-sporten.

Vi har en unik mulighed og en unik position i forhold til at holde fast i vores udvikling. Og hvis vi gør det, så bliver Danmark et af de førende lande i verden over de næste mange år Jakob Lund Kristen, founder og CRO i Astralis.

DI Turisme & Oplevelser var i efteråret på besøg hos Astralis Nexus – deres seneste skud på stammen, som er et undervisnings, underholdnings og gaming center midt i København. I nedenstående portræt udfolder grundlægger og CRO, Jakob Lund Kristensen, sit perspektiv på de kommende muligheder og udfordringer som Astralis står overfor, samt hvilken position Danmark har som esports-nation.

DI Turisme & Oplevelser

Jakob Lund Kristensen er ikke alene om at se mulighederne i esport og kommercialiseringen af den. Maria Krüger Torp, der er chef for Turisme og oplevelser i DI, mener, at vi skal tage potentialet i esporten meget alvorligt herhjemme.

Vi har alle forudsætninger for at skabe et unikt erhvervseventyr med Danmark i front, men det kræver naturligvis opbakning og forståelse. Både fra erhvervslivet, fra danskerne og fra de politiske beslutningstagere. Derfor skal vi stå sammen om at sikre de bedst mulige rammer for esporten. Maria Krüger Torp, Chef for DI Turisme & Oplevelser
Astrid Kjelgaard
Skrevet af:

Astrid Kjelgaard

Relateret indhold