Kevin Rebsdorf (th) modtager DI Aalborgs initiativpris for  det succesfulde arbejde med virksomheden CompanYoung. I midten ses Peter Rindebæk, formand for DI Aalborg og driftsdirektør i Bladt Industries samt borgmester Thomas Kastrup-Larsen (tv)

06.11.19 DI Business Nyheder

Aalborg-virksomhed vinder DI-pris: Fra gymnasieidé til big business

De to venner Kevin Rebsdorf og Daniel Birkholm har skabt en succesfuld forretning med CompanYoung A/S. De modtager DI Aalborgs Initiativpris 2019 for deres innovative tilgang, som har ført til virksomhedens tilblivelse, kraftig vækst og skalering i årene frem til nu.

En skoleopgave på HTX i 2008, som handlede om at starte virksomhed, blev til virkelighed for de to venner, Kevin Rebsdorf og Daniel Birkholm, der har skabt en succesfuld forretning med CompanYoung A/S.

De har derfor modtaget DI Aalborgs Initiativpris 2019 for deres innovative tilgang, som har ført til virksomhedens tilblivelse, kraftig vækst og skalering i årene frem til nu.

- CompanYoung har modet til at tænke nyt. Med årene har de udviklet sig til en hybrid mellem et rådgivningsfirma, reklamebureau, videnshus og en teknologivirksomhed. Samtidig har de holdt fast i en skarpt afgrænset målgruppe. Og det har givet dem en meget stærk position i markedet, siger Peter Rindebæk, formand for DI Aalborg.

Læs også: Prisvinder fra Bornholm vil skære kød op i USA

Sagen er, at vi selv er en flok ambitiøse, unge mennesker, som virkelig brænder for at hjælpe andre unge mennesker med at finde den rigtige uddannelse og det rigtige første job. CEO Kevin Rebsdorf, CompanYoung A/S

Lyt til markedet og byg ovenpå

Målgruppen for CompanYoung har fra begyndelsen været unge, der søger uddannelse eller job, samt virksomheder, der ønsker at tiltrække unge. Det er det fortsat. Men produktet er løbende blevet udviklet og tilpasset de behov, der har vist sig i markedet.

I 2014 begyndte virksomheden at udvikle softwareværktøjer til kampagner og 2016 etablerede CompanYoung sit eget videnscenter, der tilfører den nyeste viden om trends og tendenser blandt de unge. Videnscentret er ledet af en forsker fra Aalborg Universitet.

- Vores tilgang er at lytte til markedet og hele tiden bygge ovenpå vores produkt. Vi skal være i stand til at hjælpe virksomheder med at forstå de unge. Og vi skal kunne hjælpe virksomhederne med at formidle deres historie til de unge. Det kræver, at vi har de rigtige værktøjer, og det kræver, at vi har den nyeste viden på området, siger CEO Kevin Rebsdorf, CompanYoung A/S.

Læs også: Odder-virksomhed gafler DI Horsens’ Initiativpris 2019

Store kunder i kartoteket

I kundekartoteket hos CompanYoung finder man store navne som Grundfos, Volvo, Jysk, IKEA, Blue Water Shipping og Deloitte. Men også brancheorganisationer og flere forskellige efterskoler, gymnasier, erhvervsskoler og universiteter er kunder hos CompanYoung A/S.

- En ting er at kigge på behovet hos virksomhederne, som har brug for de unge talenter. Men sagen er, at vi selv er en flok ambitiøse, unge mennesker, som virkelig brænder for at hjælpe andre unge mennesker med at finde den rigtige uddannelse og det rigtige første job. Derfor er det helt naturligt for os at samarbejde med brancher og uddannelser om at synliggøre de mange muligheder, som de unge står overfor, siger Kevin Rebsdorf.

CompanYoung A/S er siden etableringen i 2012 blevet til en virksomhed med 50 medarbejdere og hele fire gazellestatuetter på hylden.

Læs også: Nordalsisk virksomhed med lodret vækst vinder pris

Hold dig opdateret

Modtag nyhedsbrevet DI Business med relevante nyheder fra erhvervslivet, politiske analyser og nøgletal samt invitationer til arrangementer, kurser og netværk med relation til erhvervslivet.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Fakta

Initiativpris 2019

·         Prisen uddeles som en hyldest til virkelysten, kreativiteten og skabertrangen blandt de mindre og mellemstore virksomheder i DI's medlemskreds. Det er virksomheder, som på en eller anden måde kan fremhæves og fremstå som en god og inspirerende rollemodel for andre erhvervsledere.

·         Det er DI Bornholm, der udpeger den regionale modtager af Initiativprisen. Formanden for DI Bornholm overrækker prisen sammen med borgmester Winni Grosbøll.

Særligt kriterie for 2019: Mod til skalering:

·         Virksomhedens leder har udvist et særligt mod til at gribe nye muligheder på et tidligt tidspunkt. Muligheder som gør, at virksomheden i dag står bedre rustet til at gribe fremtidens muligheder.

·         Hermed ønsker DI at prise modet til at træffe gennemgribende beslutninger særligt i forhold til emner som: Ejerskab og ledelse, sikring af finansiering, tiltrækning af arbejdskraft, internationalisering og produktivitet.

·         Målet er at sætte fokus på det mod og den indsigt, det kræver at igangsætte en markant skalering af virksomheden.

·         De 18 vindere i DI’s 18 Regionalforeninger dyster derefter om at vinde den landsdækkende Initiativpris, der uddeles på DI’s årlige SMV-dag i januar måned.

 

Henrik Marcher Larsen

Chefkonsulent

  • Direkte +45 3377 3962
  • Mobil +45 4015 8858
  • E-mail heml@di.dk
Relateret