Techtopia med vært Henrik Føhns kigger i denne uge nærmere på, hvad vejrdata også kan bruges til.

04.02.19 DI Business Nyheder

Podcast: Tordenvejr er big data

The Weather Company forsyner mange af os med vejrudsigter med sælger også sin indsigt baseret på big data til butikker, formel 1 teams og producenter af shampoo. Techtopia taler med virksomheden og manden bag tjenesten IFTTT, der blandt andet bruges til at forbinde og forbruge de mange vejrdata på nye måder.

Hvad har supermarkeder, formel 1 racere og kvinder med langt hår til fælles?

Vejret har en afgørende indflydelse på deres liv. Og hvis de får bedre vejrudsigter, så klarer de også dagens udfordringer bedre.

Vejrudsigten er en samling af data, som sætter dig i stand til at møde dagen mere velforberedt. Og jo mere lokale dine data er, desto bedre er du klædt på til at agere.

The Weather Companys vejrudsigter er blandt andet er baseret på lokale vejrstationer forbundet i et netværk hos private. Men firmaet sælger også sin indsigt baseret på big data videre.

Medvirkende:
Michelle Golladay, Weather Evangelist, the Weather Company
Paul Smith, data analytiker, the Weather Company
Lyndon Tibbits, founder og CEO, IFTTT (If This Then That)

Christian Hannibal

Digitaliseringspolitisk chef

  • Direkte +45 3377 3349
  • Mobil +45 2064 4872
  • E-mail chhn@di.dk
Relateret