Jørgen Leth har et let anstreng forhold til ordene i DI's tykke bog i DI's kampagnefilm.

28.10.22 DIB Nyheder

Reklamefilm for DI-produkter kåret som årets bedste

DI’s godt 300 uddannelser, kurser og netværk er blevet så fint præsenteret i en kampagnefilm med Jørgen Leth, at DI løb med to guldpriser og en sølvpris på danske reklamefilms ”Oscar-night”.

Det er svært at forestille sig noget mere enkelt end 95 minutter, hvor Jørgen Leth bladrer og causerer over  en kæmpe bog med Dansk Industris (DI)s godt 300 uddannelser, kurser og netværk.

Men det enkle kan åbenbart noget. I hvert fald har DI’s kampagnefilm med Jørgen Leth, at DI løb med to guldpriser og en sølvpris på danske reklamefilms ”Oscar-night”. Det er The TRUE Award 2022, som strøede 35 priser over annoncører, bureauer og produktionsselskaber blandt årets 300 mest toneangivende reklamefilm.

DI vandt guld i både The TRUE Campaign og guld i TRUE Branded Content samt sølv i humor-kategorien, og juryens motivation var:

”Nogle gange kan et veludviklet kreativt koncept, den rette casting og modig eksekvering løfte en film til et niveau, det ellers ville have været svært at forestille sig. For hvem ville have troet, at en oplæsning af DI’s kurser, uddannelser, netværk og arrangementer ville blive årets bedste branded content og kampagne? Det er selvironisk, ligetil og sjovt. Juryen var helt enige. Denne kampagne har på fineste vis formået at forløse den svære balance mellem det uforglemmelige, humor og substans. På trods af et emne, der ikke ligefrem er nemt at skabe det største engagement omkring, har kampagnen forvandlet denne udfordring mesterligt, og vækker interessen hos selv de største skeptikere. Guldet går til en kampagne, der følger op på en fed kreativ idé, og derved formår at engagere et bredt publikum med et nichebudskab.”

Læs også: DI klar med over 300 tilbud om rådgivning og udvikling

Vigtigt men svært at kommunikere

DI’s kampagne havde til formål at synliggøre for medlemmer og medlemmer-in-spe, at DI er andet og mere end bl.a. personalejura og politisk interessevaretagelse. Det er også udvikling og rådgivning, og det er vigtigt for DI, at så mange som muligt af DI’s medlemmer kender til og bruger den del af deres medlemskab også.

- Som det med al tydelighed fremgår af kampagnefilmene, kan mange af DI’s tilbud være meget nørdede og fagspecifikke. Det gør det svært at omsætte til populært indhold, som når ud til mange. I modsætning til de andre prisdeltagere, som er reklamebureauer og produktionsselskaber, skilte vi os ud ved, at vi selv stod bag koncept, strategi og instruktion. Jeg tror, det har været en styrke for filmens gennemslagskraft, at vi har kunnet udvikle det i et tæt samspil mellem de faglige eksperter i Ledelse og Virksomhedsudvikling samt kommunikationsafdelingen, siger Kinga Szabo Christensen, rådgivningsdirektør i DI.

Se filmene med Jørgen Leth sammen med de øvrige True Award vindere


overblik over DI’s tilbud

Hold dig opdateret

Modtag nyhedsbrevet DI Business med relevante nyheder fra erhvervslivet, politiske analyser og nøgletal samt invitationer til arrangementer, kurser og netværk med relation til erhvervslivet.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Tommy Dotti

Tommy Dotti

Konsulent

Relateret indhold