Dansk Standard kontrollerer løbende, at alle krav i Servicenormen overholdes.

09.05.22 DIB Nyheder

Sådan ser du, om din serviceleverandør har orden i sagerne

Får du rengøring, kantinedrift,  ejendomsservice, skadeservice eller andet leveret? Her er guiden til at tjekke, om de har styr på kvalitetsniveau, miljøhensyn, arbejdsmiljø, personaleforhold, uddannelse og eventuelle underleverandører.

Vil du være sikker på, at din serviceleverandør har styr på sagerne? Så kan det være en god ide at tjekke, om din leverandør overholder Servicenormen.

Det er er en mærkeordning for servicevirksomheder indenfor rengøring, kantinedrift, ejendomsservice og skadeservice m.v. Servicenormen er en garanti for ordentlighed, hvor du kan være sikker på, at serviceleverandøren har styr på økonomiske attester, kvalitetsniveau, miljøhensyn, arbejdsmiljø, personaleforhold, uddannelse og eventuelle underleverandører.

Det er Dansk Standard, som kontrollerer løbende, at alle krav i Servicenormen overholdes, og nu har Servicebranchens Arbejdsgiverforening (SBA) i DI Service lanceret en kampagne, der skal gøre flere opmærksom på ordningen.

- Med Servicenormen er det blevet nemmere for virksomheder i Danmark at vælge en serviceleverandør, der har orden i papirerne, kvalitet i leverancen og tilbyder ordnede forhold til deres medarbejdere. Det garanterer vi med Servicenormen hos vores medlemmer i SBA, siger branchedirektør Jakob Scharff.

Læs mere om Servicenormen

Hold dig opdateret

Modtag nyhedsbrevet DI Business med relevante nyheder fra erhvervslivet, politiske analyser og nøgletal samt invitationer til arrangementer, kurser og netværk med relation til erhvervslivet.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Jakob Scharff

Jakob Scharff

Branchedirektør

  • Direkte +45 3377 3996
  • Mobil +45 2112 9423
  • E-mail jasc@di.dk

Relateret indhold