Dansk Industri har sammen med medlemmerne brugt Tour de France-eventet til at markedsføre styrkepositioner til gavn for eksport og salg.

Grafik: Belle Djerberg
21.06.22 DIB Nyheder

Cykelfeber: DI-medlemmer inviteres til gul folkefest

I Tour de Frances danske målbyer København, Nyborg og Sønderborg er DI klar til at kombinere forretning og fornøjelse for sine medlemmer.

De tre første dage af juli bliver helt særlige i år, når Tour de France startes på dansk grund. Det giver en mulighed for at markedsføre dansk erhvervslivs eksportpotentiale og styrke medlemmernes netværksmuligheder og fællesskab.

DI er med ”Erhvervslivets Telt” klar i målbyerne for etaperne, hvor medlemsvirksomheder har mulighed for at mødes og deltage i forskellige aktiviteter. Den 2. juli er teltpløkkerne placeret på cirkuspladsen i Nyborg. Den 3. juli går det løs på Sønderborg Ø.

Den 1. juli starter cykelløbet i København, hvor DI i dagene omkring Tour-løbet har en udstilling i Industriens Hus på Rådhuspladsen. Desuden er der blandt andet B2B-møder mellem medlemsvirksomheder og potentielle udenlandske kunder.

Kontakt konsulent Emil Stub i Dansk Industri, hvis du vil vide mere om arrangementerne

Kulmination på to års forarbejde

Selve løbsdagene er kulminationen på to års arbejde fra Dansk Industri på at profilere danske virksomheder og styrke positioner. I oktober 2021 var DI således vært for et event ved målstregen i Paris, hvor 10 virksomheder sammen med H.K.H. Kronprinsen og erhvervsminister Simon Kollerup præsenterede danske løsninger.

– Inden for sportens verden er der et stort uudnyttet potentiale i megaevents, som vi ser flere af i Danmark. Vi har oplevet stor interesse fra vores medlemmer til at bruge Tour de France i kommercielt øjemed. Det har været for at styrke relationerne til det franske marked – men også andre markeder globalt, siger DI’s internationale direktør Thomas Bustrup og fortsætter:

– En fordel er, at der findes cykelentusiaster med beslutningskompetencer i hele verden. I det felt rammer vi en interessant målgruppe på tværs af mange sektorer.

Skarø Is og Heka Dental er to eksempler på virksomheder, som bruger Tour de France til at åbne de franske døre til eksport og markedsføring. Læs her hvordan de to virksomheder bruger begivenheden til at styrke eksport og salg.

Skarø Is: Klar med performance is til elitesporten 

Heka Dental: Gul tandlægestol skaber eksportrekord

Emil Stub

Emil Stub

Konsulent

  • Direkte +45 3377 3904
  • Mobil +45 3117 0898
  • E-mail emns@di.dk

Relateret indhold