DI: Stor interesse for vores hjælp i USA
DI's afdeling hjælper virksomheder ind i USA. Den rådgivning er i høj grad efterspurgt, fortæller chefen for DI USA, Thomas Høgh Henriksen.
DI USA i New York oplever en markant stigning i aktivitet og efterspørgsel fra danske virksomheder, der vil udvide deres tilstedeværelse på det amerikanske marked, fortæller afdelingens chef, Thomas Høgh Henriksen.
- Vi modtager flere henvendelser fra virksomheder i alle stadier – nogle ønsker markedsanalyser, mens andre vil deltage i DI’s handelsdelegationer herovre. Derudover ser vi især en stigende interesse for vores operationelle tjenester og rådgivning. Danske virksomheder har et virkelig stærkt ry i USA, og det smitter af på efterspørgslen. Det kan man ikke andet end at blive en smule glad og stolt over, siger Thomas Høgh Henriksen.
Enormt og komplekst
DI har været til stede i USA i 17 år for at hjælpe danske virksomheder med at etablere sig på Danmarks største eksportmarked. Men selvom USA er mulighedernes land, er der også nogle typiske udfordringer.
- Det amerikanske marked er både enormt og komplekst, og derfor er det vigtigt for os at vejlede vores medlemmer i, hvor de bør lægge deres indsats for at få succes. Det kræver en helhjertet indsats at gå ind i USA, og det er samtidigt fantastisk at se, når det lykkes, tilføjer Thomas.
Læs også: Valg i USA – Få her konsekvenserne for dansk erhvervsliv
Åbner døre og sikrer god start
DI USA tilbyder en lang række services, fra konkurrenceanalyser til virksomhedernes daglige drift i USA.
- Vi åbner døre og sikrer en god start for danske virksomheder i USA. Vi tilbyder alt fra markedsanalyser og juridisk rådgivning til netværksopbygning og kontakt til myndigheder og partnere, siger Thomas Høgh Henriksen og fortsætter:
- Desuden hjælper vi med praktiske aspekter som etablering af selskaber, valg af location og rekruttering af medarbejdere. Vores mål er at gøre processerne så enkle som muligt, så virksomhederne kan fokusere deres ressourcer på forretningen. Det er altid vigtigt, men især i en opstartsfase og især i USA” forklarer Thomas Høgh Henriksen.
Vil du vide mere kan du kontakte Thomas Høgh Henriksen her.