Webinar

Arbejdsskader og sygefravær

Trivsel og arbejdsglæde er en vigtig del af en velfungerende arbejdsplads. Et sikkert og sundt arbejdsmiljø kan samtidig være med til at reducere sygefravær og dermed forbedre virksomhedens resultat. Et sikkert og sundt arbejdsmiljø nedbringer ligeledes risikoen for ulykker, hvilket samtidigt nedbringer risikoen for påtaler og bøder fra Arbejdstilsynet.

Som arbejdsleder skal du medvirke til, at arbejdsforholdene er sikkerheds- og sundhedsmæssigt fuldt forsvarlige inden for det pågældende arbejdsområde, der ledes. Der er altså god grund til at være opdateret på, hvordan du i din virksomhed kan være med til tage ansvar for et sundt arbejdsmiljø.

Sygefravær rejser ofte en række problemstillinger som virksomheden skal håndtere. Det omfatter f.eks. spørgsmålene om, hvornår der egentlig er tale om sygdom, om det er muligt at afskedige en sygemeldt medarbejder, samt hvornår der skal betales sygeløn og sygeferiepenge. Få svaret på disse og mange flere spørgsmål, og bliv godt klædt på til at modtage besøg fra Arbejdstilsynet.

På kurset vil de forskellige faktorer, der påvirker arbejdsmiljøet blive gennemgået. Der vil være fokus på mellemlederens ansvar for et godt arbejdsmiljø og samt på lederens rolle, når Arbejdstilsynet kommer på besøg. Du vil endvidere blive inspireret til, hvordan du kan medvirke til at forebygge arbejdsulykker, ligesom vi ser på mulighederne for at nedbringe sygefravær på arbejdspladsen.

KURSET HENVENDER SIG TIL

Medarbejdere i HR-afdelinger samt ledere med personaleansvar.

Underviser

Johanne Kolbye

Konsulent

  • Mobil: +45 5213 2397
  • Direkte: +45 3377 3195
  • E-mail: joko@di.dk

Underviser

Susanne Linhart

Chefkonsulent

  • Mobil: +45 2228 8475
  • Direkte: +45 3377 4847
  • E-mail: sli@di.dk
Natasha Corina Nauth-Misir

Natasha Corina Nauth-Misir

Sekretær

Kontakt Natasha, hvis du har spørgsmål til tilmelding, afbud og andet i forbindelse med kurset

  • Direkte +45 3377 4502
  • Mobil +45 5213 2387
  • E-mail ncnm@di.dk