Foto: Colourbox

18.01.21 ATL Nyheder

Unge opfordres til at tage styringen

Transporterhvervets Uddannelser (TUR) har lanceret en stor kampagneindsats, der skal få flere unge til at søge ind på transportuddannelserne. Kampagneindsatsen, der har fået titlen ”tag styringen”, varer frem til slutningen af marts.

Kampagnen er rettet mod uddannelser, som fører til job i både lastbiler, busser og tog. TUR ønsker med kampagnen at fortælle, at transportbranchen er vigtig for vores land og sammenhængskraft, og at uddannelserne giver adgang til attraktive arbejdspladser.

Vi har store forventninger til kampagnen. Det har været centralt for os at vise, hvor vigtig transportbranchen er, og at medarbejderne gør en afgørende forskel hver dag. Det er en sandhed, som er blevet meget tydelig her under coronakrisen. Det er vores håb, at flere unge får øjnene op for de mange muligheder, som en uddannelse inden for transportsektoren giver, siger formand i TUR, Michael Boas Pedersen, som også er uddannelsesansvarlig i ATL.