Foto: Colourbox

01.02.21 ATL Nyheder

Opdaterede retningslinjer for kontorer under covid-19

Myndighederne har opdateret covid-19-retningslinjerne og anbefalingerne for ansvarlig indretning af arbejdet i produktionsvirksomheder og på private kontorarbejdspladser.

Der er i opdateringen ikke nye krav til virksomhederne, men der er kommet en række præciseringer og opdateringer af de hidtidige anbefalinger.

Det er nu blevet præciseret, at såfremt det ikke er muligt at holde en afstand til andre på to meter, bør der i værksættes andre tiltag. Det kan for eksempel være, at man skal begrænse antallet af personer, opsætte plexiglas mellem arbejdsstationer eller bruge mundbind og visir.

Det bliver ligeledes præciseret, at anbefalingen om brug af kviktest én gang om ugen benyttes som et supplement til de øvrige tiltag og særligt, hvor tæt fysisk kontakt under to meter ikke kan undgås. Ligeledes anbefales kviktest af ansatte, som ikke kan undgå kontakt med mange mennesker

Hvis der i retningslinjerne anvendes ”skal”, er der tale om et lovgivningsmæssigt krav, mens der i øvrige retningslinjer er tale om anbefalinger.

Se retningslinjerne her: Sektorspecifikke retningslinjer | Virksomhedsguiden.dk