Scope 1, 2 og 3 – hvad gør vi nu?
Kan man læne sig tilbage og se tiden an, når det gælder rapportering af bæredygtighed i transport? At dømme på talerne på et webinar i sidste uge, er det næppe nogen god ide.
Kravene til rapportering af bæredygtighed vil som følge af EU-lovgivning få direkte betydning for en række transportvirksomheder og reelt påvirke hele branchen. Det handler både om CO2-aftryk, socialt ansvar og forholdet til det omgivende samfund. Men mange mindre og mellemstore vognmænd vil blive mødt af krav om rapportering fra deres kunder inden for handel, industri og byggeri m.v.
Derfor anbefalede såvel DI’s underdirektør for bæredygtighed, Marie Gad Hansen som direktør Line Meldgaard, Meldgaard Holding, at man kom i gang med at planlægge sin egen ESG-indsats. Fik du ikke set og hørt webinaret, kan du finde et link til det herunder og bl.a. høre om Meldgaards erfaringer med at arbejde med ESG.
I ATL og DI Transport vil vi fortsat fokusere på at formidle og tilpasse de mange gode tilbud, som DI har på hylderne inden for ESG. Du kan læse mere om ESG-tilbuddene via dette link på ATL’s hjemmeside.
Klik her for at se eller gense webinaret om bæredygtighedsrapportering