Foto: Colourbox

06.08.25 ATL Nyheder

Klar til den nye støttepulje?

I år rummer støttepuljen til indkøb af nulemissionslastbiler og investeringer i ladeinfrastruktur 352 mio. kroner.

Sidste år blev statens støttepulje til grøn omstilling af vejgodstransporten tømt på få timer. Derfor bør virksomheder med aktuelle planer om at købe ellastbiler og ladeinfrastruktur sætte et stort kryds i kalenderen ud for den 3. september kl. 10.00.

Her åbner Vejdirektoratet nemlig for ansøgninger til årets støttepulje, der denne gang er på 352,5 mio. kr.

Virksomheder kan søge om støtte til følgende tiltag:

·          Meromkostning ved indkøb eller leasing af nulemissionslastbiler, der ikke tidligere har været indregistreret som brint- eller ellastbil i Motorregistret

·          Investering i depotladning eller -tankning til brint eller el

·          Projekter, der omfatter begge dele

·          Omkostninger til nettilslutning ved investering i destinationsladning.

Midlerne uddeles efter først til mølle-princippet, men én virksomhed kan maksimalt tildeles 4 mio. kr. i tilskud fra årets pulje. Puljen lukker den 30. september kl. 15.00.

Interesserede virksomheder kan læse mere på Vejdirektoratets hjemmeside, hvor link til ansøgningsskemaet på virk.dk også lægges op, inden puljen åbner. Læs mere her: Pulje til grøn omstilling af tung vejtransport 2025

 

Relateret indhold