ATL

Medlemstilbud

Vi har sammen med Applus+ Bilsyn, ITD, TachoWeb og FDE sammensat et bredt sortiment af nogle af de services, som vi erfaringsmæssigt ved, at mange af vore medlemmer kan drage stor nytte af, find dem alle her på siden.

Add Blue - Cheminor A/S

Add Blue fra Cheminor A/S kan købes gennem ITD.

AdBlue fra Cheminor A/S består af 32,5% urea og 67,5% destilleret vand. Anvendes til EURO 4 og 5 motorer med SCR teknologi.

Kontakt: ITD Netshop, Torsten Lundholm, Tlf.: 7430 3357, E-mail: tlu@itd.dk

Læs mere og bestil

Læs mere og bestil via dette link

Læs og bestil

Afsavnsaftale med Forsikring & Pension

Der er mellem ATL og Forsikring & Pension indgået aftale om afsavnstakster for køretøjer tilhørende medlemmer af ATL.

Satserne er gældende for uafsluttede sager, der er indtruffet i perioden efter d. 1. juni 2018 og frem til d. 31. maj 2019.

Aftalen indeholder forskellige satser, som bruges til beregning af afsavnserstatning. Grundlaget for beregningen er det antal liggedage (eksklusiv søn- og helligdage), som en skade har nødvendiggjort.

Satserne er opdelt i Indenlandske vogne og vogntog og Eksportvogne. Der findes herunder underopdelinger, som udgør forskellige satser.

Aftalen gælder udelukkende for medlemmer af ATL.

  • Aftalen gælder for alle medlemmer af ATL
  • Aftalen træder automatisk i kraft i det øjeblik en bil får en skade, der anmeldes til forsikringsselskabet, og bilen får et antal liggedage
  • Der er derfor ikke brug for en separat tilmelding eller anmeldelse for at gøre brug af aftalen
  • Aftalen er sendt ud til alle forsikringsselskaber, der er medlem af Forsikring & Pension, og det skal derfor gerne ske automatisk
  • Aftalen dækker ikke uanmeldte skader eller andre liggedage, der ikke er relaterede til en forsikringsskade

Vil du vide mere?

Læs mere om afsavnsaftalen her

Afsavnsaftale mellem ATL og Forsikring & Pension

Bilsyn - Applus+

ATL har indgået en attraktiv aftale med Danmarks største synsvirksomhed, Applus+ Bilsyn. Aftalen sikrer blandt andet ATL-medlemmer 12,5% rabat på syn og andre synsrelaterede produkter.

ATLs medlemmer har aldrig langt til nærmeste Applus+ synshal Med knap 120 synshaller spredt over hele landet er ATLs medlemmer sikret en meget høj tilgængelighed, når det er tid til det årlige syn.   Store køretøjer er Applus+ speciale Foruden de mange synshaller har Applus+ Bilsyn gjort syn af store køretøjer væsentligt lettere. ATLs medlemmer kan komme til syn uden læs på sættevogne og trailere, fordi der findes belastbare bremserullefelter til afprøvning af bremserne i mange af Applus+ Bilsyns synshaller landet over.   Applus+ har nogle af landet mest erfarne specialister ATL-medlemmer får hos Applus+ Bilsyn adgang til nogle af landets mest erfarne specialister inden for syn af tunge køretøjer. Det betyder, at ATLs medlemmer altid kan være sikre på at få ren besked om køretøjets aktuelle tilstand.

Kontante fordele

  • 12,5 % rabat på syn af store køretøjer, vare- og personbiler 
  • 50 % rabat på bremsetest uden for syn 
  • 12,5 % rabat på andre ydelser i henhold til gældende prislister 
  • Test på belastbare bremserullefelter  Test på spejlprøvepladser 
  • Sådan får du rabatten

Udfylde tilmeldingsskema nedenfor. Herefter får du oprettet en konto og kode til Applus+ Bilsyn, som du skal tage med, når dit køretøj skal til syn hos Applus+ Bilsyn.

Tilmeldingsskema

Tilmeld dig via følgende link

Tilmelding

Backup af data - ITD

ITD BackUp sikrer dine filer, hvis din computer går i stykker, bliver ramt af virus eller bliver stjålet.

Medlemmer af ATL tilbydes i samarbejde med ITD en backup service, der sikrer dine vigtige filer, hvis uheldet er ude. ITD tager løbende backup af din PC eller server via din bredbåndsforbindelse. Hvis uheldet er ude, kan du selv genskabe dine filer eller bede ITD om at hjælpe. Du kan selv vælge, hvilke filer der skal tages backup af.

Priser Fra 99 kr. pr. måned ekskl. moms. Prisen inkluderer hotline hos ITD og fuld fortrolighed.

Kontakt For information og bestilling af backup

FDE BackUp; Henning Nørgaard Tlf.: 7430 3353 E-mail: hn@fde.dk

Vil du vide mere?

Læs mere om DAKOsystemer på di.dk

Gå til di.dk

Bogførings- og lønservice - ITD

Er du træt af alt det administrative arbejde, og kunne du tænke dig af få din egen bogholder?

Vi klarer følgende:

  • Bogføring af bilag
  • Vognregnskab og balance
  • Adgang til online fakturering
  • Momsregnskab
  • Afstemning af bank
  • Ajourføring af dit anlægskartotek
  • Lave din løn
  • Søge refusion

Kontakt: For mere information og bestilling af bogføring

ITD Bogførings- og Lønservice; Pia Higgins, Tlf.: 74 30 33 11, 
E-mail: pch@itd.dk

Flådestyring og ruteplanlægning - ITD

I samarbejde med ITD kan vi tilbyde dig komplette systemer til flådestyring og ruteplanlægning.

Vi tilbyder løsninger fra bl.a. TomTom Telematics, Guard Systems, Soft Design og PTV Group.

Kontakt: For information og bestilling af  Flådestyring - og Ruteplanlægning 

ITD Transport IT; Henning Nørgaard Tlf.: 7430 3353 E-mail: hn@itd.dk

 

Vil du vide mere?

Læs mere om systemerne her:

Om Guardsystems Om TomTom Om PTV Map&Guide-internet

Hosting - ITD

I samarbejde med ITD tilbyder dig en løsning, hvor du flytter din Office-pakke ud af virksomheden. I stedet får du adgang til dine dokumenter, mails m.v. via internettet.

Med ITD Hosting flytter du din Officepakke ud af virksomheden. Du får i stedet adgang til dokumenter, mail mv. via internettet. Dit daglige arbejde vil foregå præcis, som du kender det. Men du slipper for selv at installere og opdatere programmer, og alle dine data bliver automatisk sikkerhedskopieret.

Kontakt: For information og bestilling af Hosting kontaktes:

ITD Transport IT; Henning Nørgaard Tlf.: 7430 3353 E-mail: hn@itd.dk

Inkassoløsning hos Atradius

ATL har indgået en samarbejdsaftale med Atradius Collections om fordelagtige vilkår for håndtering af jeres lokale- og internationale inkassosager.

Aftalen indebærer blandt andet, at I som medlem ikke betaler opstartshonorar, så hvis en fordring ikke bliver inddrevet, har I ingen omkostninger ved inkassosagen - altså ”no cure, no pay”. I får samtidig rabat på provision af inddrevne beløb på alle jeres danske sager.

Så snart I erfarer, at betalingen for en faktura er forsinket, er det tid til at jagte betalingen. Hos Atradius Collections ser vi den første del af inddrivelsesprocessen som en god mulighed for at forbedre forholdet til jeres kunde. Noget så simpelt som at give en afdragsordning eller at forhandle lokalt med jeres kunde på deres eget sprog, giver oftest de bedste inddrivelsesresultater, uden at man er nødsaget til at ty til et dyrt retsligt forløb.

Som kunde får I adgang til vores inkassoplatform Collect@net. Det er den mest integrerede inkassoplatform i branchen, og tilbyder et sikkert og effektivt onlinesystem. Platformen giver jer mulighed for at overvåge jeres inkassosager 24/7.

Kontakt Atradius Collection Camilla Nielsen Tlf.: 3326 5025 Mail: Camilla.nielsen@atradius.com
Det er VIGTIGT, at du husker at oplyse Atradius Collections, at du er medlem og henvist af ATL.

Vil du vide mere?

Læs mere om samarbejdsaftalen her:

Læs mere om Atradius Collections Kontrakt Prisliste

Køre- og hviletid - TachoWeb

ATL’s medlemsvirksomheder får nu adgang til ITD’s køre-hvile-tids-system TachoWeb.

ATL og ITD har indgået en aftale, som sikrer alle ATL’s medlemmer, der ikke samtidig er medlem af ITD, fri adgang til det internetbaserede system, TachoWeb, som holder styr på vognmændenes køre-hvile-tids-data.

Aftalen betyder At ATL betaler de løbende driftsomkostninger ved at være tilsluttet systemet, således at en opkobling til TachoWeb alene koster medlemsvirksomheden et oprettelsesgebyr på kr. 2.000.

En opkobling giver vognmænd og chauffører et nyttigt overblik, som kan bruges til at nedbringe fejl og overtrædelser og dermed undgå dyre bøder.

Grundpakken Med grundpakken, der er gratis for ATL-medlemmer, når oprettelsesgebyret er betalt giver en nem internet løsning til udlæsning og håndtering af digitale køre-hvile-tids-data.

  • Du kan downloade data fra tachograf og førerkort på ITD’s DAKO-terminaler rundt omkring i Danmark. Du kan også benytte DAKO-terminaler i udlandet.
  • Du slipper for at installere egne programmer i virksomheden.
  • Du får opbevaret og sikret dine data.
  • Du har adgang til dine data via internetsiden tachoweb.itd.dk.
  • Du kan udskrive rapporter om aktiviteter og eventuelle overtrædelser.
  • Du kan vælge at få tilsendt påmindelser om download pr. e-mail eller sms.
  • Aftalen kan maksimalt omfatte 70 biler pr. virksomhed, ved flere biler faktureres virksomheden i henhold til gældende prisliste med ITD.
  • Du kan få rådgivning og assistance fra Bent Bejstrup og Henrik Christensen.

Tilkøb Derudover vil der være mulighed for at tilkøbe udvidede analyser og rådgivning, som omfatter:

  • Månedlig elektronisk rapportering, herunder instruktion og påtale i forbindelse med eventuelle overtrædelser til virksomhedens egenkontrol.
  • Evaluering af rapporter.
  • Stikprøvekontrol og opfølgning.
  • Hotline, herunder rådgivning og fjernsupport.

Prisen for denne del vil være: - Fra 1 – 4 biler kr. 3.000 pr. år - Fra 5 – 19 biler kr. 5.250 pr. år - Fra 20 – 49 biler kr. 7.500 pr. år - Fra 50 biler og derover kr. 9.750 pr. år

Tilmeld dig TachoWeb-ordningen Såfremt du ønsker at gøre brug af vores nye TachoWeb-løsning, kan du kontakte Bent Bejstrup eller Henrik Christensen.

Vi håber, at vores nye internetbaserede køre-hviletids-løsning vil lette de administrative byrder for mange af vores medlemsvirksomheder og bidrage til at nedbringe omkostningsniveauet i forbindelse med udstedelse af bøder.

Hør mere om ordningen Ring eller skriv til

chefkonsulent Henrik Christensen Mobil    2228 8483 E-mail  HECH@di.dk

eller

chefkonsulent Bent Bejstrup Mobil    2120 5030 E-mail  BEBE@di.dk 

Netshop - ITD

På www.itdnetshop.dk findes et bredt udvalg af forskellige produkter, som kan købes over nettet. Varerne leveres 1 til 2 dage efter bestilling, og der sendes særskilt faktura, så der ikke skal betales over nettet.

Klik ind og se udvalget af:

  • Mobiltelefoner
  • Tilbehør til mobiltelefoner
  • Navigationsudstyr
  • Dæktryksalarmer
  • Tanksikring
  • Kontorartikler
  • … m.m.

Kontakt For yderligere information
ITD NetShop Britta Pfeiffer Tlf.: 7430 3385 E-mail: btp@itd.dk

Torsten Lundholm Tlf.: 7430 3357 E-mail: tlu@itd.dk

Vil du vide mere?

Læs mere og besøg ITD Netshop her:

ITD Netshop

Refusion af udenlandsk moms - FDE

Du kan få din udenlandske moms refunderet via FDE – hurtigt og nemt!

Din personlige kontaktperson hos FDE tager al ”bøvlet” med de udenlandske myndigheder og sikrer samtidig, at du får mest mulig og hurtigst mulig refusion tilbage. Du betaler kun gebyr af de refunderede beløb. For at komme i gang kontakter du blot FDE Moms.

Kontakt: For yderligere information og bestilling kontakt FDE Moms; Henriette Jensen Tlf.: 7430 3463 E-Mail: hj@fde.dk

Vil du vide mere?

Læs mere om fordele ved FDE her:

Fordele ved FDE-momsrefusion

Sikkerhedsrådgivning

Virksomheder, som har med transport af farligt gods at gøre, skal have en sikkerhedsrådgiver. Man har med farligt gods at gøre, hvis man transporterer eller afsender farligt gods, eller som med henblik på en sådan transport udfylder transportdokumenter eller klassificerer, mærker, emballerer, læsser eller aflæsser farligt gods.

ATL tilbyder medlemmer at varetage hvervet som sikkerhedsrådgiver for virksomheden.

Sikkerhedsrådgiveren skal udpeges skriftligt, og man skal til Beredskabsstyrelsen oplyse navn og personnummer på den eller de i virksomheden, der er udpeget.

Sikringsplaner ved håndtering af farligt gods

Der er i ADR sikringsbestemmelser, som har til formål at minimere tyveri eller misbrug af farligt gods, som kan være til fare for personer, ejendom eller miljø.

Reglerne for sikring er lovpligtige og bør være en integreret del af sikrings- og kvalitetsstyringssystemet hos de virksomheder, som beskæftiger sig med farligt gods.

Hvordan sikringsplaner skal implementeres, vil dog afhænge af de individuelle forhold i virksomhederne, den transportkæde de indgår i, og deres vurdering af risici og mulige konsekvenser.

Kravene i ADR om sikring gælder ikke for transport af begrænsede mængder og farligt gods under frimængden i henhold til ADR.

I tilfælde af ”højrisiko” farligt gods gælder der specifikke og mere omfattende regler, der skal forebygge misbrug af farligt gods til terroristformål og dets potentielle alvorlige konsekvenser. Der skal bl.a. udarbejdes en sikringsplan med et indhold som beskrevet i ADR kapitel 1.10.3.2.2.

Vil du vide mere?

Læs mere her:

Sikkerhedsrådgiver

Teletjek - ITD

Spar tid og penge med et gratis teletjek. Hos ITD sidder vi altid klar på 74 67 12 33 til at hjælpe dig igennem telejunglen. Uanset hvilken teleaftale du vælger, får du kundeservice direkte hos ITD.

Fordele ved at bruge ITD’s teleaftaler:

  • Slip for at sætte dig ind i priser, funktionaliteter og løsninger
  • Din teleløsning kan være en aktiv del af udviklingen i din forretning
  • Vi gennemgår dine fakturaer og finder et set-up, der passer til din forretnings forbrug af telefoni
  • Vi kender og kan forklare forskellene på de forskellige løsninger
  • Brug os løbende, så din løsning altid er tilpasset dig og din forretning.

ITD'S Teleaftaler:

Telenor Telenor leverer Business til din forretning. Telenor tilbyder et hav af smarte løsninger, som gør din teleløsning til et hjælpemiddel i hverdagen – og hos ITD kan vi hjælpe dig med at finde lige den funktionalitet, der gør din hverdag nemmere.

Fordele med Telenor:

  • Få rabat på dine Fri+ Business abonnementer
  • 20% udlandsrabat
  • Funktionaliteter, så løsningen kan skræddersyes lige til din forretning  

TDC Pakker eller Mix Selv hos TDC? Med en TDC aftale kan du selv plukke tale, data og tillægsprodukter, eller du kan vælge en af de pakker, der passer til dig.

Fordele med TDC:

  • Få op til 27% rabat
  • Vælg mellem pakker eller bland selv
  • Fleksible tilvalgspakker på f.eks. udland, mobilsikkerhed og omstilling

MOBILET Telefoni gjort let. Mobilet kører på Telias netværk og giver dig f.eks. mulighed for at bruge af din taletid i både Danmark, Norden og Baltikum uden ekstra omkostninger.

Fordele med Mobilet:

  • Brug af din taletid i Norden og Baltikum uden det koster ekstra
  • Med et Mobilet mobilt bredbånd kan du også bruge op til 200 mb data pr. dag i Norden/Baltikum
  • Din faktura tjekkes hver måned, så du altid har det rette abonnement
  • Ren mobilløsning, som er nem at administrere og meget fleksibel

Kontakt

For yderligere information og bestilling

ITD Telerådgivning:

Morten S. Allerelli Tlf.: 7430 3373 E-mail: msa@itd.dk

Rikke Beck Tlf.: 7430 3384 E-mail: ra@itd.dk 

Anne M. Thyssen Tlf.: 7430 3445 E-mail: amt@itd.dk

 

Tunnel / Motorvej / Færge - FDE

Lettelser og fordele hele vejen igennem Europa.

Få lettelser og rabatter i tunnel, på motorvej og med færge hele vejen gennem Europa

Kontakt

For yderligere information og bestilling

Susanne S. Larsen Tlf.: 7430 3566 E-mail:ssl@fde.dk

Viking vejhjælp

Medlemmer af ATL kan nu få fordel af ny rabataftale med Viking om autohjælp i Skandinavien. Rabatten er på mellem 20 og 30 procent.

Af skade bliver man klog men sjældent rig, siger ordsproget. Men nu kan man i hvert fald begrænse udgifterne. ATL har netop indgået en aftale med Viking Assistance, hvor alle medlemmer får mellem 20 og 30 pct. rabat på standardpriserne i hele Skandinavien.

Medlemsrabat For køretøjer med en totalvægt over 6.001 kg vil prisen for assistance i Danmark i dagtimerne være 852 kroner pr. påbegyndt time, når ATL-rabatten er trukket fra.

Både vejhjælp og rabatter rækker fra Nordkapp i Nordnorge over Haparanda i Østsverige til 25 km syd for den dansk-tyske grænse. Hvis uheldet er ude, er alt, man behøver gøre, at oplyse hvilken ATL-medlemsvirksomhed, man ringer fra, så får man rabatterne.

Hvem er Viking? Viking blev etableret i 1956 og er i dag en af Skandinaviens største leverandører af vejhjælp. Viking er landsdækkende i alle tre lande med mere end 350 stationer og døgnbetjente kontorer i Oslo, Stockholm og København.

Sanne Trasborg

Sekretær

  • Direkte +45 3377 4724
  • Mobil +45 3016 6551
  • E-mail satr@di.dk