Gense webinaret om den gode serviceaftale
Bilbranchen afholdte den 28. september 2020 webinar om serviceaftaler. Du kan nu se plancher fra webinaret, og hvis du ikke havde mulighed for at se det, kan du se det hele. (Du skal være logget ind for at kunne se plancherne og webinaret).
Serviceaftaler kan give tryghed og sikkerhed for kunden, og sikre indtægt til forhandleren. Det er dog ikke uden betydning, hvordan serviceaftalen bliver formuleret. Forhandleren kan ende med et stort tab, da en sag vil falde ud til forbrugerens fordel, hvis der er tvivl.
På webinaret blev juraen om serviceaftaler gennemgået. Der blev også givet nogle gode råd om udarbejdelsen af serviceaftaler, og der blev gennemgået nogle typiske faldgrupper ved serviceaftaler - f.eks. hvem kan opsige aftalen, hvad gælder ved ophør, hvordan beregnes overkørte km.?
Hvis du har spørgsmål om serviceaftaler, kan medlemmer af Bilbranchen henvende sig til chefkonsulent Niels Bruun.