26.05.23 DI Bilbranchen Nyheder

Hvornår må man henvende sig direkte til forbrugere?

Dette og andre spørgsmål vil Forbrugerombudsmanden besvare på et informationsmøde i Industriens Hus mandag den 19. juni 2023 kl. 10:00-13:00. På mødet vil reglerne for markedsføring med miljøudsagn, spamforbuddet og prismarkedsføring blive gennemgået.

Brug af klima-, miljø- og bæredygtighedsudsagn har stor betydning for markedsføring af produkter nu og i fremtiden. Hvis man som virksomhed har produkter, der er mindre belastende for klimaet eller miljøet, er det naturligt noget som virksomhederne ønsker at markedsføre, og markedsføringen skal overholde reglerne i markedsføringsloven. Det vigtigste, at holde for øje er at markedsføringen ikke må være vildledende, og faktiske oplysninger skal kunne dokumenteres. Dette vil blive gennemgået af Forbrugerombudsmanden.

Forbrugerombudsmanden vil desuden gennemgå virksomheders kommunikation med forbrugere, og hvordan virksomhederne overholder reglerne i markedsføringsloven, og særligt betingelserne for ikke at overtræde spamforbuddet.

Oplægget vil have fokus på de problematikker, hvor vi oplever flest henvendelser, og Bilbranchen opfordrer til at deltage i mødet, for at få reglerne opfrisket.

Tilmeld dig her

Hør Forbrugerombudsmanden gennemgå reglerne for markedsføring
Lisbeth Ravn
Skrevet af:

Lisbeth Ravn

Lisbeth Ravn

Lisbeth Ravn

Konsulent

  • Direkte +45 3377 3045
  • Mobil +45 5213 2322
  • E-mail lisr@di.dk

Relateret indhold