Simpel funktion i Autoflex sparer værkstederne tid
Værksteder får nu gemt deres filtrering af reservedele og leverandører mv. i Autoflex. Den nye funktion er endnu et resultat af DI Bilbranchens konstruktive dialog med F&P.
Før skulle værkstederne vælge en lang række parametre på hver rapport, når de i Autotaks’ system for brugte og alternative dele, Autoflex, skulle vælge deres ønskede oversigt over reservedele. Nu er det imidlertid blevet langt nemmere for værkstedet.
F&P har nemlig indført en gemmefunktion i filtersystemet i Autoflex, der gør, at de valgte parametre gemmes fra rapport til rapport. Det sparer værkstedet tid, og dermed kommer rapporten hurtigere frem til taksator.
- Der er ingen grund til, at vi i 2024 skal bladre 200 forskellige dele igennem, vi ikke skal bruge. Derfor er den nye gemmefunktion i filteret på Autoflex meget kærkommen, og jeg bruger den stort set til hver rapport, lyder det fra Martin Kjølby, som er værkstedschef hos Kjærsgaard Auto Aalborg A/S, der også er en del af DI Bilbranchens Skadesnetværk.
- Jeg vil sige, at funktionen sparer mig fem til ti minutter hver gang, og det løber selvfølgelig op, når vi laver cirka 600 rapporter hvert år, afslutter han.
Selvom funktionen umiddelbart virker simpel og lige til, er den ikke desto mindre endnu et eksempel på, at DI Bilbranchens dialog med F&P, blandt andet via DI Bilbranchens plads i F&P’s ’Ekspertudvalg for værksteder’, udarter sig til konkrete resultater til gavn for medlemmernes daglige forretning.
Siden udvalgets første møde i 2022 har DI Bilbranchen nu fremlagt hele 19 konkrete emner fra vores medlemmer, der alle har været til diskussion i udvalget - hvoraf de fleste af dem er blevet realiseret.
Forslagene fra DI Bilbranchens medlemmer spænder lige fra smårettelser i Autotaks til mere gennemgribende ændringer i samarbejdet mellem værksted, lakerer og forsikringsselskab.
De 19 forslag fra DI Bilbranchen og medlemmerne er listet nedenfor:
1. Nulstilling af adgangskode i Autotaks
2. Større fokus på elbiler i Autotaks
3. Mere dybdegående akkumuleret data til Autotaks-udbyderne
4. Samme 1000-nummerliste mellem filialer
5. Felt til takseringsgebyr for takseringsopgaven
6. Skub ønsket om brugte dele ud til autogenbrugerne
7. Er spartelarbejde i forbindelse med skarringsopgaver eksklusiv tiden i Autotaks?
8. AI på værkstedssiden af Autotaks
9. Forslag godkendt med forbehold bør ændres uden forbehold
10. Mindre administration med Autoflex-rapporter
11. Mere agile og åbne tillægsrapporter
12. Gør det muligt at taksere med videoer og ikke kun billeder
13. Hvad er inklusiv i priserne i Autoflex?
14. Gemmefunktion til filter i Autoflex
15. Brugeropdeling i BI-statistikmodulet i Autotaks
16. Automatisk multiplicering ved 3-lagslakeringer i stedet for manuelt at gøre det
17. "Slippe" en brugt reservedel i Autoflex i stedet for at låse den i X timer ved valg
18. Forsimplet værkstedsprint af nyt rapportlayout – fjerne unødvendige elementer
19. Ensartet reklamationsproces via Forsi.dk ved reklamation af brugte/alternative dele
Størstedelen af de 19 emner er resultatet af drøftelser fra DI Bilbranchens Skadesnetværk, som mødes flere gange årligt, for at diskutere seneste nyt på skadesområdet. Desuden har vinterens Autotaks-kurser givet god anledning til at bringe nye emner på bordet hos F&P.
DI Bilbranchen ser frem til de næste mange dialoger med F&P og glæder os til at gøre en forskel for branchens værksteder og lakerere.
Husk, at du kan række ud til chefkonsulent, Kenneth L. Hjorth-Hansen, hvis du har input til emner eller områder, som DI Bilbranchen skal tage op med F&P. Kontaktinfo fremgår nedenfor