Ny SKI-aftale for 50.86 Biler er klar til brug
SKI’s dynamiske indkøbssystem 50.86 Biler er nu sat i drift og er dermed klar til brug. SKI inviterer samtidig leverandører til opstartsmøde.
Den nye bilaftale består af fire kategorier på tværs af to køretøjskategorier og to indkøbsbehov med forskellige tildelingskriterier; kategori 1a og 1b: Personbiler og kategori 2a og 2b: Arbejdsbiler. Indkøb i kategorierne angivet med ’a’ tildeles på baggrund af TCO (totalomkostninger), mens indkøb i kategorierne angivet med ’b’ tildeles på baggrund af både TCO og APV (arbejdspladsvurdering).
Datasikkerhed
Offentlige organisationer skal altid foretage en saglig vurdering af deres indkøbsbehov, herunder også i relation til sikkerhed – og ingen er ifølge SKI forpligtet til at købe biler, som ikke lever op til disse saglige krav.
På grund af moderne bilers avancerede digitale udstyr, bliver der ifølge SKI for tiden stillet spørgsmål til opbevaring og behandling af data hos bilproducenterne. Derfor arbejder SKI på at afdække, hvilke krav der kan stilles til datasikkerhed for biler, som kan tilpasses de offentlige organisationers specifikke sikkerhedsbehov.
SKI vil på den baggrund udvikle en model for risikovurdering, som de forventer vil være klar til brug inden for et par måneder. Modellen vil kunne tilgås fra det dynamiske indkøbssystem.
Online opstartsmøde
Leverandørerne på aftalen er inviteret til opstartsmøde den 8. april kl. 14.00, hvor de også vil få en introduktion til indkøbssystemet, og hvordan de afgiver tilbud.
Der vil efterfølgende løbende blive afholdt kunde- og leverandørwebinarer, som vil blive meldt ud via arrangementssiden på ski.dk.