27.05.19 Bilbranchen Nyhed

Vi har digitaliseret Autoanalysen

I år udgiver Deloitte i samarbejde med Bilbranchen Autoanalysen i et nyt digitalt univers. Det nye format, som er blevet til med input fra Bilbranchen, baner vejen for nøgletalsopdateringer med kortere intervaller, og giver flere indholdsmæssige fordele blandt andet i form af et nyt benchmarkværktøj.

De omkring 300 deltagerne på Bilbranchens årsdag fik i år kun udleveret en mindre folder om Autoanalysen. Den omfattende version fra tidligere år er nemlig blevet erstattet af et nyt digitalt brancheunivers på Deloittes hjemmeside. Her vil læserne opleve at blive præsenteret for analysens resultater i et mere overskueligt format og på et mere aktuelt grundlag.

Ved at digitalisere Autoanalysen vil Deloitte kunne opdatere nøgletallene med kortere intervaller, efterhånden som virksomhedernes regnskaber bliver offentliggjort. Samtidig har Deloitte benyttet lejligheden til at udvikle et nyt benchmark værktøj, hvor du som bilforhandler kan se, om du scorer over eller under dine konkurrenter på en række relevante økonomiske nøgletal.

Fire indsigtsartikler er også tilgængelige på sitet. Her kan du blandt andet finde ”Bilforhandlerne udsættes for svær profitprøve”, som er en analyse af hvordan forhandlernetværket forventes at udvikle sig på kort og lang sigt. Du kan også læse interviews med direktør i Bilbranchen, Thomas Møller Sørensen m.fl. om nye forretningsmuligheder i brug af data, om udsigterne til at danskerne får adgang til nye banebrydende teknologier og meget mere.

Skrevet af:

Frederik Funder

Frederik Funder

Chefkonsulent

  • Direkte +45 3377 3572
  • Mobil +45 3166 3857
  • E-mail ffpe@di.dk