På billedet: Anton Freiesleben, Scania Danmark A/S

Fotokredit: Motor-Magasinet
07.09.20 Bilbranchen Nyheder

Nyt semester i gang på salgsrådgiveruddannelsen

Godt 50 bilfolk var samlet i ”Innovatoriet” på Erhvervsakademi Aarhus, da Bilbranchens akademiuddannelse i salg og rådgivning inviterede til kick-off workshop den 2. september. Dagens tema var ”Anvendelse af data i bilbranchen”, og hermed var et nyt semester skudt i gang for branchens salgsrådgivere.

Der er tre hold studerende i gang på Bilbranchens akademiuddannelse i salg og rådgivning – i daglig tale ”Salgsrådgiveren”. De var alle inviteret til dagens kick-off workshop sammen med deres chefer, som det er kutyme forud for starten på et nyt semester.

Erhvervsakademi Aarhus havde også denne gang valgt et yderst relevant tema til workshoppen, og inviteret fire skarpe oplægsholdere, der hver gav eksempler på, hvordan de skaber innovation i deres bilvirksomheder bl.a. ved at arbejde systematisk med data. Og der blev lyttet godt efter hos både studerende og chefer.

Simon Hjorth, Head of Finance Business Partnering i Nic. Christiansen Gruppen, understregede, at et moderne bilhus er helt afhængig af en smidig og intelligent opsamling af data. Både til brug for salgsledelsen, til udvikling af kundeoplevelser og services, og ikke mindst i forhold til økonomistyringen.

Bo Svane, General Manager Fleet, Remarketing & Mobility hos Toyota Danmark, talte om at turde at prøve nye ting af. Han fortalte bl.a. om Toyotas samarbejde med Bjarke Ingels om at bygge ”Fremtidens by” for foden af Mount Fuji i Japan.

Scania Danmarks salgsdirektør, Anton Freiesleben, indledte sit oplæg med at citere Peter F. Drucker; ”Business as usual soon means no business at all”. Herefter gav han deltagerne et spændende indblik i, hvordan Scania arbejder med salgsstrategier, salgsledelse og data.

Sidste mand på scenen var Henrik Bollerslev, der gav en meget personlig fortælling om, hvordan Lindholm Biler A/S er vokset fra at være en mindre brugtvognsforretning i Viborg til en forretning med tre bilhuse i Viborg, Aarhus og Fredericia.

Alt i alt en særdeles vellykket dag med fokus på ikke mindst anvendelse af alle de data, virksomheden har adgang til.

Første hold salgsrådgivere snart i mål
Sidst på året bliver det første hold, der begyndte på uddannelsen i 2018, færdige med deres uddannelse. De bliver dermed det første hold sælgere fra bilbranchen, der har gennemført en hel fleksibel akademiuddannelse med 60 ECTS-point, som de kan bygge videre på. Næste skridt for dem, der har lyst, er diplomuddannelsen, som svarer til HD 2. del.

Tilmelding til næste hold er begyndt
Skal du eller en af dine medarbejdere med på det næste hold på Salgsrådgiveruddannelsen, så læs mere her.

Der er uddannelsesstart den 27. januar 2021, hvor undervisningen i faget ”Salgspsykologi og grundlæggende salg” starter. For første gang udbydes faget om blended learning med fire fysiske fremmødedage i Aarhus og seks online moduler, hvor undervisningen kan følges fra virksomheden eller derhjemme.

Tilskudsmuligheder
Du og dine medarbejdere kan søge omstillingsfonden om tilskud til betaling af deltagergebyret. Hvis deltageren ikke har en videregående uddannelse, kan der søges om kr. 10.000 årligt til videreuddannelse på et erhvervsakademi.

Få mere information
Hvis du vil vide mere om Salgsrådgiveren, er du meget velkommen til at kontakte chefkonsulent Anker Nørlund Christensen på Erhvervsakademi Aarhus på mobil 7228 6173 eller mail anc@eaaa.dk.

Hanne Baunkjær

Chefkonsulent

  • Direkte +45 3377 4846
  • Mobil +45 2099 8478
  • E-mail haba@di.dk

Relateret