Flot fremmøde på ’salgsrådgiverens’ temadag
75 engagerede bilfolk var samlet i Innovatoriet på Erhvervsakademiet i Aarhus til temadag om fremtidens bilbranche.
På efterårets første dag samledes de tre igangværende hold på Bilbranchens akademiuddannelse i salg og rådgivning for at få inspiration til deres uddannelse og daglige arbejde i branchen. Traditionen tro var de studerendes ledere fra bilhusene inviteret med til temadagen, der med besøg fra flere aktører i branchen, herunder Bilbranchen, gav inspiration og ny viden til alle deltagere.
Branchedirektør for Bilbranchen, Thomas Møller Sørensen, gav et overblik over de vigtigste og største tendenser i bilindustrien lige nu. Thomas skitserede i sin præsentation den brydningstid, som bilindustrien står midt i lige nu - hvor nye distributionsformer, nye forretningskoncepter, nye forbrugermønstre og teknologiskifte i drivliner på én og samme tid præger hele markedet.
Herefter overtog marketingdirektør i P. Christensen A/S, Morten Jul Knudsen, ordet og fortalte om ”Næste stop tech-virksomhed”, mens salgs- og marketingchef i Ejner Hessel A/S, Anders Deigaard Bruun, gav en spændende præsentation om salg og markedsføring på eftermarkedet.
Dagen blev sluttet af med, at ejer og CEO i Autosource Group A/S, Kent Bernsdorf, gav sit bud på, hvordan man gør sine sælgere bedre til at sælge, lease og rådgive.
Bilbranchen takker for et spændende og veludført arrangement.