Vinder af Bæredygtig Beton Prisen 2021: Orientkaj Station

Torben Eskerod
08.11.22 Dansk Beton Pressemeddelelser

Indstil projekter til Betonens Priser 2023

Dansk Beton har nu åbnet for indstilling af bygge- og anlægsprojekter til betonbranchens Oscar-uddeling. Bygherrer, arkitekter, rådgivere, entreprenører, betonproducenter og andre med interesse for byggeri og anlæg indbydes til at indstille projekter, som står for et unikt arbejde i beton.

Alle kan indstille projekter til betonens priser frem til den 15. februar 2023. Vinderne offentliggøres den 1. juni 2023 til en prisfest i Industriens Hus på Rådhuspladsen i København. Ved prisfesten deltager en lang række af byggeriets aktører, herunder også partnerkredsen bag de nominerede projekter.

Betonbranchens Oscar er en biennale og blev således sidst afholdt i 2021, hvor vinderne af de tre priser var:

Orientkaj Station i København (Bæredygtig Beton Prisen), Karen Blixens Plads i Ørestaden (In-situ Prisen) samt CODAN i Køge (Betonelement Prisen).

”Alle kan indstille et bygge- eller anlægsprojekt, uanset om det er dig selv, din kollega eller måske sågar en konkurrent, som står bag. Og der er masser af gode projekter at pege på. Det vigtigste er, at de indstillede projekter står for et innovativt og unikt arbejde i beton,” siger Dorthe Mathiesen, chef for Dansk Beton.

Indstil bygge- og anlægsprojekter nu og indtil den 15. februar 2023 her.

Om priserne:

Betoninnovations Prisen (tidl. Bæredygtig Beton Prisen)
Tildeles et prisværdigt bygge- eller anlægsprojekt, der anvender beton med fokus på æstetiske, sociale, bæredygtige, ressourceansvarlige, energi- og miljømæssige løsninger. Prisen uddeles af Dansk Beton og er en publikumspris, som alle kan indstille til og stemme på.

In-situ Prisen
Tildeles det pladsstøbte byggeri eller anlæg og de mange muligheder med fabriksbeton. Prisen uddeles af Fabriksbetonforeningen med støtte fra flere af Fabriksbetonforeningens interessemedlemmer. Præmiering består af et kontant pengebeløb på kr. 50.000.

Betonelement Prisen
Er en arkitekturpris, som hædrer en høj arkitektonisk, innovativ og æstetisk anvendelse af betonelementer i byggeriet. Prisen uddeles af Betonelement-Foreningen. Præmiering består af Utzonstatuetten samt et kontant pengebeløb på kr. 75.000.

Pressefotos til download her – scroll til bunden af siden.

Birgitte Theresia Henriksen
Skrevet af: