10.02.20 TMI Nyheder

Majken Kalhave bliver direktør for nyt markedsføringskonsortium for dansk kreativitet

Nyt Markedsføringskonsortium for dansk kreativitet har fået en direktør. Fra den 1. marts vil Majken Kalhave stå i spidsen for at vise omverdenen, at Danmark har et stærkt kreativt DNA

Majken Kalhave har indgående kendskab til international branding og markedsføring og har gennem de sidste 11 år været med til at etablere og udvikle markedsføringskonsortiet State of Green.

Majken Kalhave: ”Vi skal understøtte Danmarks allerede stærke image som kreativ frontrunner, hvor både æstetik, storytelling, bæredygtighed og holistiske løsninger er i fokus og samtidig bidrage til at bane vej ude på eksportmarkederne for de danske kreative virksomheder med vækstambitioner. Det bliver fantastisk spændende, og jeg glæder mig meget til samarbejdet.”

Markedsføringskonsortiet for dansk kreativitet er et samarbejde mellem Dansk Industri, Dansk Erhverv, Realdania, Udenrigsministeriet (thetradecouncil), Kulturministeriet og Erhvervsministeriet. Det vil være fysisk placeret i BLOX og får blandt andet til opgave at koordinere og afvikle besøgsture for udenlandske kommercielle og politiske beslutningstagere og medier. Markedsføringskonsortiet vil senere i år lancere en strategi, som vil kickstarte arbejdet for at styrke dansk erhvervsliv.