Et af MR's kerneformål er at opbygge viden om managementkonsulentbranchen i Danmark. Vi gennemfører derfor jævnligt diverse undersøgelser, analyser samt en årlig branchestatistik.
Hvert år udgiver Managementrådgiverne en analyse af det danske konsulentmarked, der samler regnskabsmæssige og forretningsmæssige nøgletal for en stor del af det danske konsulentmarked. Analysen giver et overblik over konsulentmarkedet ud fra samlet omsætning fordelt på kunder og ydelser.
Segmenterede nøgletal
Du kan se de seneste års "Analyse ud af det danske konsulentmarked" nedenfor, hvor du blandt andet kan få et overblik over branchens omsætning, antallet af fuldtidsansatte, managementrådgivernes kundetyper og en række regnskabsmæssige nøgletal:
Managementrådgiverne sætter løbende spot på en række relevante problemstillinger for og i rådgiverbranchen.
I den forbindelse har vi udarbejdet en række publikationer og analyser, som vi både bruger i erhvervspolitiske sammenhænge, men som samtidig tjener det forhold at sprede kendskabet til rådgiverbranchen.