Instagram-konkurrence: #snedkermade

Er du vild med snedkerens arbejde og processen fra råt træ til færdigt produkt? Så gør dig klar til at vise din vinkel på snedkerens fascinerende arbejde eller smukke produkt på Instagram med #snedkermade. Konkurrencen kører igen i 2024. Deltager du i konkurrencen, får du chancen for at vinde flotte snedkerpræmier. Følg med og hold dig opdateret på Snedkersektionens Instagram-profil @snedkerne_dibyggeri.

Andrea Stokholms smukke Sake-skrin vandt dommernes hjerter, da hun i en video demonstrerer, hvordan indholdskassen og låget glider ned om skrinet i de fineste og blødeste bevægelser som et eksempel på fantastiske snedkerhåndværk. Foto: Andrea Stokholm, @andreastokholm.

Foto: Andrea Stokholm

Daniel Ditlev løb med andenpladsen med en video, der zoomer ind på den komplekse arbejdsproces bag japansk inspirerede rispapir-døre med traditionelle snedkersamlinger. Foto: Skærmdump af Daniel Ditlevs video, @danielditlev

Snedkerens arbejde med træ er både fascinerende og smukt. Derfor er det ikke overraskende, at snedkerlavede produkter er populære – hvad end det er en designklassiker som Y-stolen eller et alsidigt og stilsikkert snedkerkøkken. Snedkerhåndværket er med til at skabe unik arkitektur og indretning. 

Interessen for snedkernes proces fra råt materiale til færdigt produkt er baggrunden for Snedkersektionens fotokonkurrence på Instagram. Fotokonkurrencen giver private såvel fagpersoner mulighed for at dele fotos, der indrammer deres fascination af snedkerfaget.

Deltag med en video

Som noget nyt kan du også deltage med en flot video, der dokumenterer snedkerens arbejde og processen fra råt træ til færdigt produkt. 

Hvem kan deltage?

Alle med en forkærlighed for snedkernes fascinerende proces og lækre arbejde kan deltage i konkurrencen ved at følge Snedkersektionen på Instagram og dele et foto eller en video markeret med #snedkermade.

Sådan deltager du

  1. Tag et foto eller lave en video af et lækkert snedkerprodukt og/eller snedkerens proces fra råt materiale til færdigt produkt
  2. Upload dit foto/video på Instagram
  3. Hashtag dit foto/video med #snedkermade

Konkurrenceperiode: Konkurrencen kører igen i 2024. Følg med og hold dig opdateret på Snedkersektionens Instagram-profil @snedkerne_dibyggeri.

OBS! Husk, at din Instagram-profil skal være offentlig, så vi kan se dit foto/video med #snedkermade. 

Lad dig inspirere ved at besøge Snedkersektionens Instagram-profil eller se alle de fotos der er delt med #snedkermade på Instagram: 

Snedkersektionens Instagram-profil

Fotos med #snedkermade på Instagram

Gustav Toft Andersen løb med tredjepladsen for et smukt billede af sin svendeprøve med fine, veludførte snedkerdetaljer, som imponerede dommerne. Foto: Gustav Toft Andersen, @snedker_gustav

Kriterier for fotos

Du kan deltage med alle de fotos/vidoer, du har lyst til, men kun med fotos/vidoer, som du selv har taget og dermed har ophavsretten til.

I bedømmelsen bliver der lagt vægt på fotoets/vidoens evne til at vise snedkerens proces fra råt materialer til færdigt produkt samt fotoets/vidoens kvalitet og kreativitet. Vinderne bliver kontaktet direkte og annonceres på Snedkersektionens hjemmeside og Instagram-profil. 

Hvad kan jeg vinde?

- Præmier i 2023

Udover præmierne får du chancen for at:

  • Få dit foto/video i vist i pressen
  • Få dit foto/video vist på Snedkersektionens hjemmeside og Instagram-profil
  • Få dit foto/video udstillet i Industriens Hus

Dommerkomitéen udpeger en førsteplads, andenplads og tredjeplads, der får udstillet sit billede på ovenstående kanaler.

Konkurrencebetingelser

Hvordan bedømmes billederne/videoerne?

I bedømmelsen af billederne/videoerne bliver der lagt vægt på snedkerhåndværket, processen og fremstillingen af materialet samt fotoets kvalitet og kreativitet.

Dommerkomiteen udpeger en første plads, anden plads og tredje plads senest efter konkurrencens afslutning den 3. november. Herefter bliver vinderne kontaktet direkte. 

Hvordan får jeg at vide, hvis jeg har vundet?

Vinderne bliver kontaktet direkte via Instagram og efterfølgende annonceres det på Snedkersektionens hjemmeside og Instagram-profil.

Hvem kan deltage?

Konkurrencen er åben for personer bosiddende i Danmark, som har en Instagram-konto, som er offentlig. Hvis din Instagram-profil ikke er offentlig kan vi ikke se dit foto/dine vidoer med #snedkermade.

Du kan deltage med alle de billeder/vidoer, du har lyst til, men kun med billeder/videoer, som du selv har taget og dermed har ophavsretten til.

Billeder/videoer og tekster må ikke fremstå stødende, indeholde klare reklamebudskaber eller krænke ophavsrettigheder.

Af hensyn til persondatalovgivningen (GDPR) er det et krav for at deltage i konkurrencen, at eventuelle personer på dit uploadede billede/video ikke kan genkendes.

Ansatte hos Snedkersektionen samt medlemmer af disses husstande kan ikke deltage i konkurrencen.

Ved mistanke om snyd forbeholder Snedkersektionen sig ret til at tjekke op på og udelukke deltagere.

Brug af billeder/videoer og tekst

I tilfælde af, at vi gerne vil bruge dit billede/video til markedsføring, herunder eksponeringen af konkurrencen, kontakter vi dig via Instagram med henblik på at indgå en aftale, hvor du som vinder accepterer, at DI (herunder DI, DI Byggeri, Dansk Byggeindustri og Snedkersektionen) vederlagsfrit kan benytte dit vinderbillede til pressemeddelelser samt på organisationernes hjemmeside og sociale medier, herunder LinkedIn og Instagram, til markedsføring og eksponering af konkurrencen #snedkermade.

Af redaktionelle hensyn forbeholder DI sig retten til at redigere i brugergenereret tekst.

DI påtager sig intet ansvar ved trykfejl eller andre fejl ifm. konkurrencen.

Kontakt med dig

Alle deltagere i konkurrencen kan blive kontaktet via Instagram med henblik på, at vi gerne vil indhente samtykke til registrering af navn og øvrige nødvendige kontaktoplysninger, såfremt vi vil indgå aftale om brug af billeder/videoer, omtale af konkurrencens vindere eller eftersendelse af præmier.

Øvrige oplysninger

Denne konkurrence er på ingen måder sponseret, anbefalet eller administreret af Instagram.