Foto: kbhbilleder.dk. Sådan så det ud, da Københavns Rådhus blev bygget i 1895 - 1905. Stilladssektionen får nu lejlighed til at drøfte samarbejdet med kommunen om den service, som kommunen leverer.

04.11.22 Stilladssektionen Nyheder

Dialogmøde med Københavns Kommune

Sektionen takker ja til invitation til dialog med Teknik- og Miljøforvaltningen.

Stilladssektionen er inviteret til to dialogmøder med Teknik- og Miljøfor­valtningen i København. Det første den 25. oktober og næste gang den 5. december. Det er kommunen, som søger tips og tricks fra virksomhederne, så de kan levere bedre service.

”Hjælp os til at give bedre virksomheds­service”.

Sådan skriver Københavns Kommune i invitationen til Stilladssek­tionen, og det er ifølge chefkonsulent Henrik Stig Sørensen, en oplagt mulighed for at drøfte de udfordringer, der opleves i samarbejdet med kommu­nen. Derfor har sektionen taget imod denne indbydelse.

- Medlemmerne i hovedstadsområdet arbejder næsten alle i Københavns Kommunes gader, og derfor er der også brug for dialog. Vi får her muligheder for over to runder at tale med Teknik- og Miljøforvaltningen om den service, som forvaltningen leverer i dagligdagen, fortæller Henrik Stig Sørensen.

Feed-back på service i praksis

Det er hos Københavns Kommune, der skal søges om råderet over vejarealer, parke­ringstilladelser, byggetilladelser, gravetilla­delser m.m. Så dialogen med de daglige brugere handler altså om at give forvaltnin­gen feed-back på, hvordan den daglige service fungerer.

- Kommunen fremhæver selv et ønske om kontakt og dialog. Det kan også være via virksomhedernes oplevelse af de it-syste­mer, som benyttes til at søge om tilladelser, men også feed-back på den personlige kontakt med forvaltningen, siger Henrik Stig Sørensen og tilføjer, at det således ikke er en debat om afgiftstrukturen og gebyrer på de forskellige ydelser, men alene en dialog om den praktiske service.

Møderne afholdes den 25. oktober og den 5. december med følgende temaer:
Møde 1: Hvordan er servicen i dag, og hvor er der udfordringer?
Møde 2: Hvordan skaber vi bedre service for kunderne fremover?

Skrevet af:

Mogens Hjelm

Relateret indhold