Om DI

Vejledninger til AV content

Her finder du guides til content upload og workflow med DI's AV-afdeling

Vi ønsker at give dig den bedste oplevelse til dit event i vores hus.

Derfor er det vigtigt at følge disse guides, så vi i Møde- og Eventcentret sikrer os, at både du og DI's eventkoordinatorer og av-teknikere har et samlet overblik over dit event content flow og format.

Vi glæder os til at afvikle dit event. 

Contentmappe

Content mappen, er det hvor du kan uploade alt dit digitale indhold til konferencen.

Modtagelse og navigation af contentmappe fra DI eventkoordinator 

Når vi har et AV møde i industriens hus, vil der være en AV-teknikker med. Denne teknikker opretter folderen, og deler linket til koordinator og kunde.

Selve folderen er sat op sådan her:

Eksempel på content folder

Content mappen er den mappe som der bliver lavet et link til, og der uploader man så sit indhold.

Streaming optagelser og statistik, er hvis videoen af selve eventet og statistikker fra det skal gemmes her, og så kan de deles efterfølgende. Video bliver dog primært sendt som downloadlink, så denne bruges ikke ofte.

AV noter dokumentet, er hvor vi skriver alt hvad der er relevant for teknikker at vide.

Hvad skal uploades i contentmappen? Filtyper? (punktvisning, eks. Ingen PDF filer) 

For at kunne vise dit indhold til et event korrekt, skal det uploades i PowerPoint format (.pptx). 

Hvis der er specielle fonte som er brugt i PowerPointen, skal disse også uploades (der er en seperat undermappe under events til disse).

Du kan læse mere omkring de specifikke ting neden for:

Navngivning af filer i content mappen

Når du navngiver dine filer i content mappen, er det vigtigt at du husker følgende:

  • Tidspunkt for hvornår denne Powerpoint skal bruges
  • Navn på den oplægsholder som skal bruge PowerPointen
  • Navn på selve PowerPointen
  • Og versions nr, hvis det skulle blive opdateret undervejs.

Så en PowerPoint titel vil se sådanne ud:

12.15_Anders Andersen_Generalforsamling_Version1

Info om indhold i PowerPoints
  • Skal leveres som MS Powerpoint i format 16:9
  • Uploades til content mappe senest 48 timer før eventstart
  • Præsentationer skal uploades som separate filer og som ét samlet Master Slide deck; Hvor alle præsentationer er samlet i rækkefølge med mellemslides/titelslides.​​
  •  ikke indeholde hyperlinks!
    Videoerbillederlyd mm. skal "embeddesi præsentationenog sættes til automatisk afspilning
Filtyper til content

Disse filtyper kan afspilles uden problemer fra teknik rummet:

  • .MP4
  • .PPT
  • .PPTX

Disse filer vil vi helst undgå:

  • .PDF

Alle andre filtyper kan vi ikke garantere at vi kan afspille

Video eksempler

Her kan du se videoer om hvordan man navngiver filer samt hvordan man uploader dem. Og du kan se hvordan man ligger en film ind i PowerPoint.

Her kan du se eksempel på navngivning af filer, samt upload til content folder.

Sådan indsætter du video i Powerpoint.

Events i Salen

Her finder du en beskrivelse af, hvilke muligheder der er af AV teknik til salen.

Guide til lærred

Her kan du se hvordan formatet til lærredet er, og hvordan man kan designe det så du har en baggrund som fylder hele lærredet, og så en mindre forgrund i 16:9 hvor man kan vise sine PowerPoints.
Eller man kan udnytte hele lærredet til PowerPoint, hvis man designer det i 10:4.

Du kan også finde mere info omkring grafisk design eller eksempler ved at følge dette link:

 

Link til: Guide til salen - Lærred

Events i Ambition 17/19

Her er specifikke oplysninger omkring afholdelse af events i Ambition 17 & 19, inden for AV-teknik

Skærme:

Skærmene i Ambition 17 & 19, er alle i 16:9 format.

Lyd:

Når man afholder fysiske events i enten Ambition 17 eller Ambition 19, anbefaler vi ikke at bruge en mikrofon. Lokalerne er designet til at man sagtens kan tale dem op, og vi mindsker risiko for støj fra mikrofon.

Hvis man har både Ambition 17 & 19 slået sammen til fysiske events, kan man sætte mikrofon på, så lyden i lokalerne bliver løftet en smule.

Hvis det er et onlinemøde/webinar, kan man bruge loftmikrofonen som dækker hele lokalet, hvis taler skal kunne bevæge sig frit rund, og man har forskellige oplægsholdere i løbet af dagen.

Eller der kan sættes bordmikrofoner op, så man mindsker lyden fra lokalet. Men så er oplægsholder mere låst af hvor de kan stå og tale.

AV-udstyr i ​ Konferencecenteret​

Her kan du se en liste over det udstyr, som er tilgængeligt i henholdsvis Salen, Ambition 17 og 19 og kantinen.

Salen

Lyd - mikrofoner

  • 9 x Headset
  • 3 x Håndholdt
  • 4 x Bordmikrofon

Billede - kameraer & skærm

  • 3 x Kamera til scene
  • 2 x Kamera til publikum
  • 2 x Down stage monitor
  • 1 x Laserprojektor og lærred
  • 2 x Præsentations clicker
Ambition 17

  Lyd - mikrofoner

  • 1 x Loftmikrofon
  • 1 x Headset
  • 2 x Bordmikrofon

Billede - kameraer & skærm

  • 1 x Kamera til scene
  • 1 x Kamera til publikum
  • 1 x 90" Skærm til publikum
  • 1 x Down stage monitor
  • 1 x Præsentations clicker
Ambition 19

Lyd - mikrofoner

  • 1 x Loftmikrofon
  • 1 x Headset
  • 1 x Håndholdt
  • 2 x Bordmikrofon

Billede - kameraer & skærm

  • 1 x Kamera til scene
  • 1 x Kamera til publikum
  • 2 x 90" Skærm til publikum
  • 1 x Down stage monitor
  • 1 x Comfort monitor
  • 1 x Præsentations clicker
Ambition 17 & 19 slået sammen

Lyd - mikrofoner

  • 2 x Loftmikrofon
  • 2 x Headset
  • 1 x Håndholdt
  • 4 x Bordmikrofon

Billede - kameraer & skærm

  • 2 x Kamera til scene
  • 2 x Kamera til publikum
  • 3 x 90" Skærm til publikum
  • 1 x Down stage monitor
  • 1 x Comfort monitor
  • 1 x Præsentations clicker
7. sal - Udsyn/Kantine

Lyd - mikrofoner

  • 2 x Bordmikrofon
  • 2 x Håndholdt

Billede - kameraer & skærm

  • Intet fastmonteret, men mulighed for 80" eller 60" skærme  hjul (op til 3 x 80" og 2 x 60")
  • Mulighed for Surface pc med clicker

Relateret indhold