Vejledninger til AV content
Her finder du guides til content upload og workflow med DI's AV-afdeling
Vi ønsker at give dig den bedste oplevelse til dit event i vores hus.
Derfor er det vigtigt at følge disse guides, så vi i Møde- og Eventcentret sikrer os, at både du og DI's eventkoordinatorer og av-teknikere har et samlet overblik over dit event content flow og format.
Vi glæder os til at afvikle dit event.
Contentmappe
Content mappen, er det hvor du kan uploade alt dit digitale indhold til konferencen.
Modtagelse og navigation af contentmappe fra DI eventkoordinator
Når vi har et AV møde i industriens hus, vil der være en AV-teknikker med. Denne teknikker opretter folderen, og deler linket til koordinator og kunde.
Selve folderen er sat op sådan her:
Content mappen er den mappe som der bliver lavet et link til, og der uploader man så sit indhold.
Streaming optagelser og statistik, er hvis videoen af selve eventet og statistikker fra det skal gemmes her, og så kan de deles efterfølgende. Video bliver dog primært sendt som downloadlink, så denne bruges ikke ofte.
AV noter dokumentet, er hvor vi skriver alt hvad der er relevant for teknikker at vide.
Hvad skal uploades i contentmappen? Filtyper? (punktvisning, eks. Ingen PDF filer)
For at kunne vise dit indhold til et event korrekt, skal det uploades i PowerPoint format (.pptx).
Hvis der er specielle fonte som er brugt i PowerPointen, skal disse også uploades (der er en seperat undermappe under events til disse).
Du kan læse mere omkring de specifikke ting neden for:
Navngivning af filer i content mappen
Når du navngiver dine filer i content mappen, er det vigtigt at du husker følgende:
- Tidspunkt for hvornår denne Powerpoint skal bruges
- Navn på den oplægsholder som skal bruge PowerPointen
- Navn på selve PowerPointen
- Og versions nr, hvis det skulle blive opdateret undervejs.
Så en PowerPoint titel vil se sådanne ud:
12.15_Anders Andersen_Generalforsamling_Version1
Info om indhold i PowerPoints
- Skal leveres som MS Powerpoint i format 16:9
- Uploades til content mappe senest 48 timer før eventstart.
- Præsentationer skal uploades som separate filer og som ét samlet Master Slide deck; Hvor alle præsentationer er samlet i rækkefølge med mellemslides/titelslides.
- Må ikke indeholde hyperlinks!
Videoer, billeder, lyd mm. skal "embeddes" i præsentationen, og sættes til automatisk afspilning
Filtyper til content
Disse filtyper kan afspilles uden problemer fra teknik rummet:
- .MP4
- .PPT
- .PPTX
Disse filer vil vi helst undgå:
Alle andre filtyper kan vi ikke garantere at vi kan afspille
Video eksempler
Her kan du se videoer om hvordan man navngiver filer samt hvordan man uploader dem. Og du kan se hvordan man ligger en film ind i PowerPoint.
Events i Salen
Her finder du en beskrivelse af, hvilke muligheder der er af AV teknik til salen.
Guide til lærred
Her kan du se hvordan formatet til lærredet er, og hvordan man kan designe det så du har en baggrund som fylder hele lærredet, og så en mindre forgrund i 16:9 hvor man kan vise sine PowerPoints.
Eller man kan udnytte hele lærredet til PowerPoint, hvis man designer det i 10:4.
Du kan også finde mere info omkring grafisk design eller eksempler ved at følge dette link:
Link til: Guide til salen - Lærred
Events i Ambition 17/19
Her er specifikke oplysninger omkring afholdelse af events i Ambition 17 & 19, inden for AV-teknik
Skærme:
Skærmene i Ambition 17 & 19, er alle i 16:9 format.
Lyd:
Når man afholder fysiske events i enten Ambition 17 eller Ambition 19, anbefaler vi ikke at bruge en mikrofon. Lokalerne er designet til at man sagtens kan tale dem op, og vi mindsker risiko for støj fra mikrofon.
Hvis man har både Ambition 17 & 19 slået sammen til fysiske events, kan man sætte mikrofon på, så lyden i lokalerne bliver løftet en smule.
Hvis det er et onlinemøde/webinar, kan man bruge loftmikrofonen som dækker hele lokalet, hvis taler skal kunne bevæge sig frit rund, og man har forskellige oplægsholdere i løbet af dagen.
Eller der kan sættes bordmikrofoner op, så man mindsker lyden fra lokalet. Men så er oplægsholder mere låst af hvor de kan stå og tale.
AV-udstyr i Konferencecenteret
Her kan du se en liste over det udstyr, som er tilgængeligt i henholdsvis Salen, Ambition 17 og 19 og kantinen.
Salen
Lyd - mikrofoner
- 9 x Headset
- 3 x Håndholdt
- 4 x Bordmikrofon
Billede - kameraer & skærm
- 3 x Kamera til scene
- 2 x Kamera til publikum
- 2 x Down stage monitor
- 1 x Laserprojektor og lærred
- 2 x Præsentations clicker
Ambition 17
Ambition 19
Lyd - mikrofoner
- 1 x Loftmikrofon
- 1 x Headset
- 1 x Håndholdt
- 2 x Bordmikrofon
Billede - kameraer & skærm
- 1 x Kamera til scene
- 1 x Kamera til publikum
- 2 x 90" Skærm til publikum
- 1 x Down stage monitor
- 1 x Comfort monitor
- 1 x Præsentations clicker
Ambition 17 & 19 slået sammen
Lyd - mikrofoner
- 2 x Loftmikrofon
- 2 x Headset
- 1 x Håndholdt
- 4 x Bordmikrofon
Billede - kameraer & skærm
- 2 x Kamera til scene
- 2 x Kamera til publikum
- 3 x 90" Skærm til publikum
- 1 x Down stage monitor
- 1 x Comfort monitor
- 1 x Præsentations clicker
7. sal - Udsyn/Kantine
Lyd - mikrofoner
- 2 x Bordmikrofon
- 2 x Håndholdt
Billede - kameraer & skærm
- Intet fastmonteret, men mulighed for 80" eller 60" skærme på hjul (op til 3 x 80" og 2 x 60")
- Mulighed for Surface pc med clicker