26.01.23 DI Pressemeddelelse

Dansk Industri opruster med ny marketing-enhed og stærk kommerciel kommunikationsprofil

Fra 1. februar får Dansk Industri en ny brand- og marketing-afdeling med ny underdirektør Didrik A. Fjeldstad i spidsen.

Den 43 årige Didrik A. Fjeldstad kommer med en bred ledelseserfaring indenfor branding og marketing fra organisationer som Carlsberg, SAS, DIF og Team Danmark.

- Jeg er rigtig glad for, at Didrik A. Fjeldstad har sagt ja til at blive chef for vores nye brand- og marketing-afdeling. Det forpligter for DI at være Danmarks største erhvervsorganisation, og derfor skal vi hele tiden blive bedre til at forny vores udtryk i dialogen med omverdenen og øge relevansen for vores medlemmer. Med Didrik bag roret har vi det stærkeste fundament for at nå i mål og positionere os endnu stærkere, siger DI’s direktør for public affairs og kommunikation, Morten Høyer.

Didrik A. Fjeldstad har gennem sin karriere arbejdet for store internationale virksomheder som Carlsberg og i 2016 blev han hentet til Scandinavian Airlines (SAS) som Vice President for Brand & Marketing. 

Didrik har endvidere erfaring fra interesseorganisationer gennem rollen som administrerende direktør for DIF og Team Danmarks kommercielle selskab og har i de senere år været med til at etablere ventures selskabet Oxidane med investeringer i opstartsvirksomheder inden for vand, teknologi og bæredygtighed. 

- DI er for mig en organisation, der gennem sine medlemmer, brancher og skyhøje kompetencer er med til at tegne fremtidens Danmark. At kunne være med til at drive det vigtige ansvar gennem en modernisering af brand, marketing og loyalitet til medlemmerne er en drømmeopgave, jeg går til med ydmyghed og stolthed, siger Didrik A. Fjeldstad.

Relateret indhold