Be2Green: Cirkulær platform hjælper danske virksomheder med at få mere ud af deres møbler, udstyr og andet inventar
I en tid med stigende omkostninger og voksende krav om bæredygtighed tilbyder Be2Green en løsning, der skaber reel værdi - både økonomisk og miljømæssigt. På under to år har det danske selskab lanceret Nordens første skalerbare cirkulære platform, der hjælper virksomheder med at recirkulere overskydende ressourcer såsom kontormøbler og kemikaler.

Be2Green så et uudnyttet potentiale hos virksomheder, der har behov for at skille sig af med inventar og møbler i større mængder. I modsætning til møbler og andet inventar fra private hjem kan virksomheder stå i en situation, hvor de har hundredvis af møbler, købt for mange år siden, som kan være svært at give en prisvurdering af på det brugte marked. På samme måde kan organisationer ønske at indrette et kontor til 200 personer på en bæredygtig måde med brugte møbler, men uden at skulle købe fra 200 forskellige DBA-sælgere. Og det er her at Be2Green faciliterer forbindelsen mellem virksomheder og sikrer, at det, den ene ønsker at afskaffe, kan anvendes værdifuldt af en anden aktør med behov.
Be2Green har i dag over 100 partnerskaber med forskellige virksomheder og organisationer, der arbejder aktivt mod spild af kommercielle møbler. Deres vision om en cirkulær økonomi hjælper virksomheder med at opnå en smartere og mere bæredygtig måde at håndtere deres inventar på.
Udbreder fokus til den farmaceutiske industri
Be2Green startede med fokus på kontormøbler, men er nu også aktiv i den farmaceutiske industri, hvor spildet af kemikalier alene i EU løber op i over fire milliarder kilo årligt. Sammen med brancheledende virksomheder arbejder Be2Green målrettet på at reducere dette spild.

Yderligere information
Nedenfor finder du links til henholdsvis information om Be2Greens platform for inventar og deres platform for genanvendelse af kemikalier. Ønsker du yderligere information om en af platformene, kan du kontakte Joakim Grue på Joakimg@be2green.com