15.04.21 Miljø, energi og klima Nyheder

Læs ARI’s årsrapport for 2020

ARI’s årsrapport for 2020 sætter fokus på den forandring, affaldssektoren står midt i, og som ARI's medlemsvirksomheder går forrest i.

ARI (Affalds- og ressourceindustrien) bakker op om den politisk bredt funderede klimaplan fra 2020, og lægger vægt på, at både sektorens private virksomheder, og de kommunale aktører skal samarbejde om at indfri politikernes ønsker - og holde et højt tempo i omstillingen. Det er nu fremtidens affaldssektor skabes, og nogle af visionerne for det er beskrevet i årsrapporten.

Rapporten gør også status på 2020, som var et år, hvor ARI fordoblede sit medlemstal. ARI samler nu virksomheder, der transporterer og håndterer en tredjedel af alt affald i Danmark, og er til stede i hele landet.

I årsrapporten præsenteres medlemmerne og nogle af deres løsninger - læs bl.a. om verdens første 100% genanvendelige støvsuger og om genbrug af spildolie, beton og batterier - og om det kommende producentansvar for emballage.

Om ARI

• ARI’s er en interesseorganisation for private virksomheder der har affaldshåndtering som primær aktivitet.

• ARI’s medlemmer er landets største virksomheder på feltet.

• Medlemsvirksomhederne står for transport og håndtering af 34 procent af alt affald i Danmark.

ARI ÅRSRAPPORT 2020

Læs årsrapporten her