DI's websystemer er lukket for login søndag d. 26. maj pga. vedligeholdelse. Arrangementstilmelding og øvrige loginfunktioner vil være utilgængelige.

Microsoft Danmark / Widex

Høreapparater er blevet så små og intelligente, at det i dag er software og tjenester til høreapparatet, der i særdeleshed betyder noget for brugeren. Med indbygget software følger store mængder data. Den globale producent af høreapparater Widex A/S har i tæt dialog med Microsoft Danmark ApS fået optimale rammer – i skyen – til at optimere høreoplevelsen for virksomhedens kunder via avanceret dataanalyse.

Det er ikke ubekendt territorie for familieejede Widex at bruge digitale værktøjer og teknologi til at optimere deres høreapparater, og virksomheden har netop udviklet verdens første høreapparat, der anvender ”machine learning”:

- Vores kunder og distributører stiller i takt med den teknologiske udvikling højere krav til vores brug af avancerede digitale værktøjer. Vores høreapparater skal således ikke længere bare være små, komfortable og usynlige. De skal også være intelligente og connected til hverdagens apps og devices, så brugeren får den bedste serviceoplevelse, siger Jørgen Kristensen, Director of Business Solutions i Widex.

 

Fokus på anvendelse af data til at forbedre serviceoplevelsen

Intelligente høreapparater skaber en masse data om kundernes daglige brug af apparaterne. De data bruger Widex til at forbedre og optimere høreapparaterne og de tilknyttede services. De avancerede høreapparater, kombineret med Widex’ store vækst de seneste år med salg og service i mere end 100 lande verden over betyder, at stadig større mængder data skal kunne lagres i Widex’ systemer, og at skalerbarhed og samarbejdsmuligheder på tværs af landegrænser bliver enormt vigtigt.

Kombinationen af Microsoft Business Intelligence værktøjer og Dynamics 365 løser dette problem, og giver Widex’ medarbejdere lynhurtig adgang til data i realtid overalt i verden:

- Med vores it-landskab integreret i Microsoft Cloud og brug af udvalgte Power BI-værktøjer, kan vi levere bedre services og udvikle bedre produkter til alle vores kunder, lige meget hvor de bor, siger Jørgen Kristensen og fortsætter:

- Vi var nogle af de første, der brugte de her Microsoft løsninger. Derfor har Microsoft Danmark løbende været interesseret i at høre om vores erfaring, og vi har arbejdet tæt sammen om løsningerne.

Vores kunder og distributører stiller i takt med den teknologiske udvikling højere krav til vores brug af avancerede digitale værktøjer. Vores høreapparater skal således ikke længere bare være små, komfortable og usynlige. De skal også være intelligente og connected til hverdagens apps og devices, så brugeren får den bedste serviceoplevelse. Jørgen Kristensen, Director of Business Solutions i Widex

Leverandør og kunde er begge tilfredse med den digitale løsning

Hos Microsoft Danmark nikker man genkendende til, at det er det tætte samarbejde mellem leverandør og kunde, der har skabt den bedste løsning:

- Det vigtigste for os har været at forstå Widex’ forretning. At tage udgangspunkt i deres udfordringer og potentialer, i stedet for at vi kommer med en fastlåst løsning up front, siger Julie Lind Mikkelsen, divisionschef for Dynamics 365 i Microsoft Danmark.

Hun mener, at det blandt andet er Widex’ visionære tilgang til, hvad systemerne skal kunne, der har gjort samarbejdet til en stor succes:

- I Widex har vi en kunde, som tør og ser mulighederne. De omfavner teknologien, og vi supplerer hinanden, siger Julie Lind Mikkelsen og fortsætter:

- Det er skønt at arbejde med en kunde, som har slutbrugeren så meget for øje som Widex. Sammen sætter vi nye standarder for høreoplevelsen.

Kort om Widex

Widex er en familieejet virksomhed, som blev grundlagt i Danmark i 1956. I dag er det en af verdens førende producenter af høreapparater. Widex høreapparater forhandles i mere end 100 lande over hele verden, og virksomheden har over 4.000 ansatte globalt.

Kort om Microsoft

Microsoft Corporation er et af verdens største it-firmaer med base i Redmond ved Seattle i delstaten Washington i det nordvestlige USA. Microsoft har været repræsenteret i Norden siden 1985 da datterselskabet Kista blev oprettet i Stockholm.

Relateret