Få succes ved at gøre din leverandør til din kollega

Hvis du vil have en skræddersyet digital løsning til din virksomhed, skal du gøre din leverandør til din kollega, lyder budskabet fra ladcykelproducenten Amladcykler og Online Advisor, der specialiserer sig i søgemaskineoptimering. Med hjælp fra Online Advisor har Amladcykler fået stor trafik på deres hjemmeside og tredivedoblet sin omsætning på tre år.

Tilbage i 2015 var Amladcykler en hobbyvirksomhed uden fastansatte. Hjemmesiden havde nogle få sporadiske besøgende. Men ambitionerne var større.

For at sparke gang i virksomheden indgik Amladcykler et samarbejde med Online Advisor, der er specialiseret i søgemaskineoptimering (SEO) og e-handel. Online Advisor hjalp med at opbygge en webshop og forbedre Amladcyklers tilstedeværelse online. Resultaterne taler for sig selv. I 2017 havde virksomheden en tocifret millionomsætning, 30+ ansatte, over 18.000 månedlige besøg på sine hjemmesider, og en kåring som Børsen Gazelle virksomhed.

Ifølge Johnny Møller, indehaver og SEO-specialist i Online Advisor, ses der en stadigt større efterspørgsel på integrerede søgemaskineoptimeringsløsninger på markedet:

- Virksomheden er træt af at bruge masser af penge på annoncering, uden at det er synligt, hvad de får for deres penge. De vil have en mere generisk trafik til deres hjemmeside, hvilket kommer af at integrere søgemaskineoptimering i webshopløsninger fra start. Det var også derfor, at Martin Andersen ville have en SEO-mand, og ikke en isoleret web­designer, til at bygge sin webshop.

Derfor er det også særligt vigtigt, at man har tillid til hinanden. Det bedste samarbejde mellem en leverandør og en kunde sker, hvis man gør hinanden til kollegaer. Det giver et andet niveau til resultaterne for begge parter. Martin Andersen, ejer og stifter af Amladcykler

Essentielt at leverandør og kunde har tillid til hinanden

For Martin Andersen, ejer og stifter af Amladcykler, var det afgørende, at både kunde og leverandør kunne gå åbent ind til samarbejdet:

- Jo mere åben og ærlig du er om alt i din forretning som kunde, jo nemmere er det også for leverandøren at levere en skræddersyet løsning, fortæller han og fortsætter:

- Derfor er det også særligt vigtigt, at man har tillid til hinanden. Det bedste samarbejde mellem en leverandør og en kunde sker, hvis man gør hinanden til kollegaer. Det giver et andet niveau til resultaterne for begge parter. 

Derfor har det også fungeret som et samarbejde mere end blot en it-leverance.

Virksomhederne har arbejdet sammen om at definere kerneaktiviteterne hos Amladcykler, for dermed at kunne lave en skarpere løsning, og på baggrund af samarbejdet har Online Advisor også fået større kompetencer indenfor e-handel og sociale medier, som de nu også udbyder som en del af deres ekspertise til andre kunder.

Digitale løsninger skal afspejle virksomhedens værdier

Hvis man som virksomhed ønsker at implementere digitale løsninger, anbefaler Martin Andersen, at man finder en samarbejdspartner, der afspejler ens egen virksomheds størrelse og værdisæt:

- Det kan være bedre, at finde en samarbejdspartner, der matcher din virksomhed – det giver dig taletid. Der skal være mulighed for at vokse sammen og kunne udfordre hinanden. Johnny Møller nikker og fortsætter:

- Det har været en digital transformation, hvor vi har taget hinanden i hånden og kastet os ud i det sammen.

Kort om Online advisor

Online Advisor er et digitalt marketingsbureau med speciale i SEO og E-handel. De holder til på Frederiksberg i København, og har en bred erfaring fra forskellige brancher og produkter

Kort om Amladcykler

Amladcykler startede 1992 og er en virksomhed, der designer og bygger ladcykler. Virksomheden tilbyder cykler af høj kvalitet, og de produceres i Danmark.

Relateret indhold