DI's websystemer er lukket for login søndag d. 26. maj pga. vedligeholdelse. Arrangementstilmelding og øvrige loginfunktioner vil være utilgængelige.

Oracle Danmark / Danske Spil

Med missionen om at levere den bedste kundeoplevelse har Danske Spil A/S de seneste år gennemført en komplet omstrukturering af sin digitale kommunikation. En af løsningerne er Oracle Danmark ApS’ Data Management Platform, som har sikret en segmenteret og forsvarlig markedsføring med den enkelte kunde i centrum.

Danske Spils markedsføringsstrategi har fået et markant løft efter samarbejdet med softwarevirksomheden Oracle Danmark. Oracle Danmark har leveret en Data Management Platform (DMP) og et CRM-system, som har gjort det muligt for Danske Spil at forbedre sine kunders oplevelse. Satsningen er en del af Danske Spils strategi omkring in-sourcing af al teknologi og data. Danske Spil er nemlig gået fra, at deres data blev håndteret eksternt til at tage komplet ejerskab over egne data: 

- Oracle Danmark har været en stor del af rejsen. Deres DMP, hvor alle anonymiserede data ligger sikkert samlet et sted i henhold til persondataforordningen, har gjort det muligt for os at skabe kampagner og kommunikation på baggrund af indsigter og relevans, siger Jesper Thyssen, Head of Digital Marketing i Danske Spil.

- Alt det kunne vi ikke gøre uden Oracle Danmark. Deres DMP løsning har gjort det muligt for os at udleve visionen om at skabe den bedst mulige kundeoplevelse gennem datadreven marketing, fortsætter Jesper Thyssen.

Vi er stolte over at have bidraget med en løsning, som sikrer, at Danske Spils kommunikation skærpes og sker på forsvarlig vis. Michael Løytved, Sales Executive i Oracle Danmark.

Danske Spil kan i dag skræddersy sine kampagner til forskellige grupper. Udover at de hermed undgår at reklamere til forkerte segmenter, kan de tilpasse deres kampagner til den enkelte kundes præferencer – f.eks. hvor hyppigt en kunde spiller, hvilke sportsgrene kunden interesserer sig for, eller hvorvidt kunden odds’er på klubber eller landshold.

Standardiseret løsning kan tilpasses Danske Spils behov

Selvom Oracle Danmarks DMP løsning benyttes hos flere store virksomheder, er softwarens parametre udvalgt på baggrund af konkrete ønsker og behov fra Danske Spil. Med henblik på at leve op til sin forpligtelse og strategi om, at spil skal ske på forsvarlig vis, har Danske Spil således kunnet være med i udviklingen af en tilpasset løsning. Det betyder bl.a., at Danske Spils digitale kampagner i dag navigerer uden om Spillemyndighedens ludomani-liste:

- Vi er stolte over at have bidraget med en løsning, som sikrer, at Danske Spils kommunikation skærpes og sker på forsvarlig vis, siger Michael Løytved, Sales Executive i Oracle Danmark.

Ifølge Løytved er det blandt andet det klare sammenspil mellem vision, strategi og teknologi, der har ført til et succesfuldt samarbejde:

- Danske Spils vision om kontrol og ejerskab af egne data har været banebrydende i Danmark, og vi ser stadig flere danske virksomheder, som tager det samme ansvar og samtidig højner den samlede kundeoplevelse.

 

Klar vision har skabt et succesfuldt samarbejde

Ifølge Løytved er det blandt andet det klare sammenspil mellem vision, strategi og teknologi, der har ført til et succesfuldt samarbejde:

- Danske Spils vision om kontrol og ejerskab af egne data har været banebrydende i Danmark, og vi ser stadig flere danske virksomheder, som tager det samme ansvar og samtidig højner den samlede kundeoplevelse.

Kort om Oracle

Oracle er leverandør af forretningssoftware, som skaber løsninger for mange forskellige virksomheder. I dag har Oracle mere end 430.000 kunder i 175 lande.

Kort om Danske Spil

Danske Spil blev stiftet i 1948 som følge af vedtagelsen af "Lov om tipning", og lancerede sit første spil i 1949. Siden har firmaet udbudt spil til danskerne.

Relateret