Multi-Wing – Styrket salg i Asien
En markedsanalyse og strategi for det asiatiske marked gav Multi-Wing det rette beslutningsgrundlag for yderligere etablering på markedet.
Udfordringen: Ønske om indsigt i markedet
I 2009 ønskede Multi-Wing at øge deres salg på nogle af verdens nye vækstmarkeder, og overvejede i den forbindelse etablering af yderligere en samlefabrik i Asien, som kunne supplere deres fabrik i Kina. De ønskede en sammenligning af mulige lokationer samt input til generel styrkelse af salgsindsatsen i regionen.
Løsningen: Sydkorea identificeret som det mest oplagte land
DI's internationale rådgivere udarbejdede en komparativ analyse blandt seks lande i Asien. Sydkorea blev identificeret som det mest oplagte land for samling af virksomhedens produkter i kraft af landets betydelige markedspotentiale. På grund af ændrede forudsætninger blev det imidlertid efter dialog med Multi-Wings ledelse besluttet at skrotte planerne om en ny samlefabrik og i stedet fokusere på salg. Derfor blev der udarbejdet en markedsanalyse og strategi for både Sydkorea og Indien, og potentielle kunder i de to markeder blev identificeret og interviewet.
Resultatet: Solid basis for beslutning
Analyserne gjorde det muligt at arrangere møder med potentielle kunder i begge lande, og gav Multi-Wings ledelse en solid basis for beslutningen om, hvor man ville etablere sig. Multi-Wing har i dag etableret salgs-setup i Indien.
Om multi-wing
Det hjalp DI med:
- Komparativ analyse af seks lande i asien.
- Markedsanalyse og strategi.
- Setup af møder med potentielle kunder.