Arbejdsmiljørepræsentanter

En arbejdsmiljørepræsentant er medarbejdernes repræsentant i virksomhedens arbejdsmiljøorganisation og varetager medarbejdernes interesser i sikkerheds- og sundhedsspørgsmål.

Der skal først vælges en arbejdsmiljørepræsentant, når virksomheden har mere end 10 medarbejdere.

Reglerne om valg og beskyttelse af arbejdsmiljørepræsentanter er normalt de samme som for tillidsrepræsentanter inden for samme eller tilsvarende område. Der er dog ikke noget krav om, at arbejdsmiljørepræsentanter skal være medlemmer af et overenskomstbærende forbund.

For medlemmer

I dybden med arbejdsmiljørepræsentanter

Få svar på, hvornår der skal vælges en arbejdsmiljørepræsentant, hvordan et valg for arbejdsmiljørepræsentanter gennemføres, om virksomheden kan gøre indsigelse mod valget af en arbejdsmiljørepræsentant – og meget mere.

Gå i dybden

Artikel opdateret den 16.04.19

 

FÅ RÅDGIVNING

I Juravagten sidder DI’s eksperter i personalejura klar til at hjælpe dig, uanset om du har overenskomst eller ej.  Åbningstid er mandag-torsdag kl. 8-17 og fredag kl. 8-16

Er du fra industrivirksomhed på Industriens Overenskomst?
Kontakt os på 3377 3197 (Industrivagten)


Er du fra en byggevirksomhed?
Kontakt os på 3377 3850 (Byggerivagten)

Er du fra en transportvirksomhed?
Kontakt os på 3377 3199 (Transportvagten)

Har du spørgsmål om funktionærer?
Kontakt os på 3377 3198 (Funktionærvagten)

Er du fra en service-, kantine-, vaskeri- eller vagt- og sikkerhedsvirksomhed?
Kontakt os på 3377 4908 (Servicevagten)

Er du fra en anden branche eller i tvivl om, hvilken vagt du skal bruge?
Kontakt vores omstilling på 3377 3377

  Skriv til Juravagten

Relateret