13.10.21 Vi rådgiver dig Nyheder

Uddanner lærlinge til det uforudsete

Metro Service uddanner lærlinge inden for otte forskellige erhvervsuddannelser. En af dem er den nye uddannelse automatikteknikker, som Mikkel og Otto er i gang med, og hvor ikke to dage er ens.

”Det, som vi giver vores lærlinge, er en stolthed over det, de kan - en faglighed, hvor de ved, at de kan - ikke kun det, de har lært i teorien, men også det de har lært i praksis,” siger Jens Dall, uddannelseschef hos Metro Service og fortsætter:

”Så når lærlingene går ud i verden herfra, så regner vi med, at de går ud og siger ”Vi kan godt”, og det de ikke kan. Det finder de svaret på.”

At kunne løse uforudsete problemer er en vigtig del af at være i lære hos Metro Service. Her ved man aldrig, hvilke fejl togene kommer ind med. Men man lærer, hvordan man lokaliserer og løser fejlene, så togene hurtigst muligt kan komme tilbage på sporet.

”Det fede er, når man skal lave noget vedligehold og fejlfinding, og man så bliver færdig med toget og kan se resultatet. Og man kan få toget ud og i drift, og så ved man, at et af de tog, der kører, har jeg arbejdet på,” fortæller automatikteknikker-lærling Otto stolt.

Katrine Dichmann Christophersen
Skrevet af:

Katrine Dichmann Christophersen