Getty Images

20.10.20 HR, Ledelse og Uddannelse Nyheder

Unge ledere får hjælp til at finde fodfæste

Find inspiration på spritny vidensportal for unge ledere

Færre og færre unge bliver ledere, og dem der bliver det, har ofte store udfordringer med at finde fodfæste i jobbet. Ny vidensportal skal sikre, at flere unge lykkes i jobbet som leder.

Danske virksomheder har brug for endnu en generation, som har lyst til og mod på at påtage sig et ledelsesansvar, ellers står vi med en uoverskuelig udfordring indenfor en overskuelig fremtid. Det er vigtigt, at de unge lederes ledere og HR-professionelle i virksomhederne støtter op om de unge ledere, der føler sig udfordrede i deres lederjob, så de unge ledere ikke vælger at stoppe lederkarrieren allerede i deres første lederjob.

Heldigvis er der hjælp og inspiration at hente på den spritnye vidensportal www.ungleder.dk

Portalen, som gik i luften i slutningen af september, kaster en livline til både eksisterende og potentielle unge ledere, bl.a. gennem videoer med andre unge ledere, der selv har været udfordringer igennem og nu er kommet ud på den anden side. Portalen er udviklet af CPH Business og Lederne med afsæt i et forskningsprojekt om ledelse af unge ledere.

For at hjælpe med at give svar på mange af de problemstillinger, der blev identificeret gennem projektet, tilbyder portalen allerede på nuværende tidspunkt mere en 20 videoer med unge ledere, der taler om relevante problemstillinger så som balancering af en professionel-venskabelig relation med medarbejderne, prioritering af arbejdsopgaver, tips til work-lift-balance, vægtning af egen faglighed og lederskabet, konflikthåndtering m.m. Alt sammen med det formål at hjælpe unge ledere til at få en god start i deres første lederjob.

Få mere information

Hvis du vil vide mere om projektet og portalen kan projektleder Karen Christina Spuur kontaktes på mail: Kcer@cphbusiness.dk

Uddannelse

Vil du styrke dine kompetencer som leder? Læs mere om DI's lederuddannelse 

Brug for rådgivning?

Skriv til vores eksperter