Foto: Colourbox
01.12.20 Vi rådgiver dig Nyheder

Husk at tjekke indberetning af tilgodehavende feriemidler

ATP har den 27. november 2020 oplyst, at arbejdsgiverhøringen i forbindelse med indberetning af tilgodehavende feriemidler er gået i gang. Det betyder, at virksomheder inden nytår skal bekræfte, at deres indberetninger af medarbejdernes tilgodehavende feriemidler er korrekte.

ATP har over de seneste par dage sendt i alt 150.000 breve til alle arbejdsgivere, som er blevet bedt om at verificere deres indberetninger på virk.dk. Arbejdsgiverne er ligeledes blevet orienteret om, at de har frem til den 31. december 2020 til at sikre, at deres indberetninger er korrekte, samt at lønmodtagerne på et senere tidspunkt vil blive bekendt med det indberettede beløb.

Ny løsning til store virksomheder

ATP har i den forbindelse som supplement til selvbetjeningssystemet udviklet en løsning til store virksomheder og arbejdsgivere med mange indberetninger, der sikrer, at de kan få vist samtlige indberetninger i en særskilt fil.

ATP forventer at rykke arbejdsgivere for mangelfulde indberetninger i januar 2021 inden lønmodtagerhøringen i februar 2021.

Kontakt

Kontakt Fondens Kundeservice på tlf. 7011 4100 eller via kontaktformular, der kan findes her: Arbejdsgiver | LD Fonde, hvis du har spørgsmål til indberetning af tilgodehavende feriemidler. Fondens Kundeservice er forberedte på henvendelser på bagkant af de udsendte breve, og vi følger naturligvis tæt op på, hvad der ”rører sig” hos virksomhederne i denne sammenhæng.  

Har du brug for hjælp?

I Juravagten sidder DI's eksperter inden for ansættelsesret og personalejura klar, hvis du har brug for hjælp.

Åbningstider:

Mandag til torsdag kl. 8.00 - 17.00 
Fredag kl. 8.00 - 16.00

Telefon: 3377 3377
Mail: jura@di.dk

Relateret

Brug for rådgivning?

Skriv til vores eksperter